čtvrtek 27. prosince 2012

Recenze: The Summoning

Autorka: Kelley Armstrong
Knižní série: The Darkest Powers #1

Po letech, kdy byl Chloein život po smrti její matky jako na horské dráze, se vše konečně uklidňuje. Navštěvuje uměleckou školu, jde si za svým snem stát se režisérkou, nachází si přátele, potkává kluky. Její největší starostí je to, že se nevyvíjí tak rychle, jako její kamarádky. Ale když puberta konečně udeří, tak s sebou přinese víc než jen hormony. Chloe začne všude vidět duchy, kteří touží po její pozornosti. Poté, co se složí, ji její oddaná teta Lauren dostane do vysoce doporučovaného skupinového domu.
Lylův dom se nejdřív zdá být celkem v pohodě, až na takový menší problém, že se Chloe bojí, že by mohla až do konce života trpět duševní nemocí. Ale když postupně poznává další děcka v domě - šarmantního Simona, jeho hrozivého, nikdy se neusmívajícího bratra Dereka, nesnesitelnou Tori a Rae, která je fascinována ohněm, tak si Chloe uvědomuje, že je k sobě něco váže a rozhodně to není to obvyklé chování problémových děcek. A spolu zjistí, že Lylův dům taky není obvyklý skupinový dům...

Chloe Saundersová to neměla v životě lehké - počínaje tím, že je nesmělá a není si se sebou jistá a konče tím, že jí umřela máma a ona od té doby žije se svou tetou Lauren. Jenže poslední dobou se vše zdálo být fajn - dostala se na uměleckou školu, kam vždy chtěla a je mnohem blíže svému snu se jednoho dne stát režisérkou. Dokonce to vypadá, že o ni možná jeden kluk projevuje menší zájem. Jenže vše se pokazí, když se zdá, že začíná vidět mrtvé - jak jinak si yvsvětlit, že se jí zjevil mrtvý školník? Chloe neví, co s ní je. Je blázen? Rozhodně nepomáhá to, že ji teta poslala do Lylova domu, aby se tam uzdravila. Jenže ani Lylův dům evidentně není takový, jaký se na první pohled může jevit, a jeho nájemníci, děcka přibližně Chloeina věku, asi také ne...

The Summoning jsem měla v knihovně už opravdu dlouho poté, co jsem si knihu pořídila, když byla ve značné slevě. Od Kelley jsem četla už její knihu The Gathering, která se mi opravdu líbila a rozhodně jsem doufala, že to nebude jedním z těch případů, kdy se mi od autorky líbí pouze jedna kniha či série. Naštěstí to vypadá, že tohle ten případ není, protože mě The Summoning opravdu pohltilo.

Chloe je jedna z mála hrdinek, které jsem si opravdu oblíbila. Rozhodně na ní bylo něco, čím se od ostatních knižních hrdinek, se kterými jsem měla tu čest, lišila, což byly jen další plusové body. Rozhodně je navíc chytrá a nutno dodat že i tvrdohlavá a jen tak si nenechá říkat, co má dělat. Ještěže, to by vám pak byla nuda. Další plus? Víte, jak nějaká holka nemá absolutně štěstí na kluky, myslí si dejme tomu, že nevypadá zrovna dobře, potom přijde do nového prostředí a hned po ní jedou minimálně dva kluci? Tohle Chloein případ nebyl a i díky těmhle věcem jsem si knihu oblíbila. Bylo to něco nového. Hlavní hrdinka byla jiná. A ačkoliv se tam přece jen vyskytovaly nějaké obvyklé věci, tak se kniha ve většině věcech od ostatních spíše lišila.

Hodně jsem si oblíbila i další postavy, převážně asi Dereka a Simona, vzhledem k tomu, že se v knize vyskytovali asi nejvíc z těch vedlejších postav (nebo se mi to alespoň zdálo). A poté, co jsem četla novelu Dangerous, která The Summoning předchází, tak jsem si je oblíbila ještě více. Strašně se mi na jejich vztahu líbí, že se mají opravdu rádi a jeden pro druhého by udělali nevímco a to i přesto, že nejsou doopravdy bratři, což i ta samotná novela vyjadřuje. Určitě jsou oba naprosto rozdílní a já se místy nemohla rozhodnout, kterého z nich mám radši. Nakonec to možná o trošku vyhrál Derek, ale Simon mu opravdu šlape na paty.

Musím říct, že se mi The Summoning neskutečně líbilo. Byla tam akce, nějaké to napětí, kniha byla dostatečně originální, že jsem ani v některých ohledech nedokázala uhádnout, co se vlastně stane. A hlavně v sobě měla právě ty momenty překvapení. Hlavní hrdinka mi vůbec nelezla na nervy, právě naopak a i vedlejší postavy jsem si opravdu oblíbila.

A ten konec! Rozhodně to nebude dlouho trvat, než se vydám na 'výlet' s knihou číslo dvě v téhle sérií, protože Kelleey rozhodně ví, jak čtenáře napínat. Samozřejmě, i tak tam byly místy části, kdy jsem se trošku nudila a proto ode mě kniha okamžitě nedostala celých pět hvězdiček, nýbrž opravdu dobré čtyři - i tak ale nemůžu The Summoning nic než doporučit. Určitě se jedná o jeden z nejlepších prvních dílů nějaké série, které jsem v tomto roce četla.