sobota 9. února 2013

RC Recenze: Napsáno krví

Autorka: Andrea Kane
Knižní série: FBI #2

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 328
Překlad: Edita Drozdová

Česká anotace:
Během své práce se bývalá agentka FBI Sloane Burbanková mnohokrát ocitla v ohrožení života. Tentokrát ale nebezpečí číhá tam, kde by ho nečekala – za dveřmi luxusního bytu jejích rodičů. Matku někdo brutálně napadl a vše nasvědčuje tomu, že nešlo jenom o vloupání. Co má otec Sloane společného s chladnokrevným gangsterem? Jaké tajemství se skrývá v historii rodiny Burbankových?



Trochu o autorce
Kariéru jí odstartoval její bestseller "Run For Your Life" pojednávající o bývalém policejním detektivovi a teď soukromém vyšetřovateli Petem Montgomerym. Od té doby napsala mimo jiné i sérií FBI o zvláštních agentech Sloane Borbankové a Dereku Parkerovi. Její knihy byly vydány již v 16ti jazycích. Kromě detektivek je také autorkou 14ti historických romancí. Žije v New Jersey se svou rodinou.

Stručný děj
Bývalá zvláštní agentka FBi Sloane Burbanková se po zásahu, při kterém jí zločinec zničil nervy v ruce, pomalu zotavuje, aby se mohla zase navrátit k FBI. Mimo to se se svým přítelem Derekem odhodlali k riskantnímu kroku - budou spolu bydlet. A zrovna, když se zdá, že tohle bude v nadcházejících pár týdnech Sloanina největší starost, tak byt jejích rodičů někdo vyloupí a ještě k tomu ošklivě poraní její matku. Po rozhovoru s otcem navíc Sloane nabyde dojmu, že za vloupáním bylo mnohem víc, než se na první pohled zdá. A proto se pouští do pátrání. Netuší ale, jak nebezpečné to ve skutečnosti může vlastně být.

Kolem a kolem
Ačkoliv nemůžu říct, že bych si ke Sloane snad vytvořila nějaké pouto, tak jsem si ji i tak celkem oblíbila - rozhodně patří k těm chytrým hrdinkám, co se nebojí vyrazit do akce namísto toho, aby jen tak někde seděly. Získal si mě i její přítel Derek, ačkoliv občas udělal něco ne zrovna skvělého - jenže na druhou stranu to dělal, aby ochránil Sloane a člověk (nebo alespoň já ano) jeho činy dokázal naprosto pochopit.

I ostatní postavy byly dle mého názoru dobře popsány, nehledě na hlavního záporáka, u kterého jsme mohli vidět, že je to opravdu pořádný sociopat a to, že jsme mu mohli nakouknout do hlavy, bylo podle mě značně zajímavé a já teda Sloane s Derekem (a ostatním) jen fandila, aby ho konečně dostali.

Vyšetřování je pořádně zapeklité
Ačkoliv se mi na jednu stranu líbilo, že jsme jakžtakž viděli i do hlavy hlavního záporáka, na druhou stranu jsme už od začátku věděli, kdo za tím stojí a proč - potom člověk už věděl i věci, na které měli Sloane s Derekem teprve přijít a zrovna moc překvapivých odhalení se v knize tudíž nevyskytovalo. Kupodivu mi to ale zase tolik nevadilo - přece jen se jednalo o dobrou detektivku s dobrými postavami, kterou jsem si užívala - ačkoliv mi občas přišlo, že mi stránky ubíhají opravdu pomalu. Přece jen mi to ale zážitek z knihy tolik nezkazilo, protože tam pořád bylo dostatek akce na to, abych se do knihy 'zavrtala' a jen četla a četla.

Překlad
Překlad byl dobrý - asi mi jen ze začátku trochu vadila mluva postav (přídavná jména s koncovkou -ej), nakonec jsem si na to ale dokázala zvyknout a musela jsem uznat, že se to ke knize i trochu více hodilo.

Shrnutí a hodnocení
Ačkoliv to tak ze začátku nevypadalo, kniha Napsáno krví si mě nakonec skutečně získala. Vyskytovaly se v ní dobré postavy, pořádný záporák, dostatek akce a jen správná dávka nějaké té romantiky. Nemůžu jí proto dá jinak než 4 hvězdičky a určitě doporučit všem, co mají rádi všelijaké detektivky (či zrovna mají chuť si nějakou přečíst).

Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

1 komentář: