středa 14. srpna 2013

Recenze: Confessions of an Almost-Girlfriend

Autorka: Louise Rozett
Knižní série: Confessions #2

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Rose Zarelliová má pro svůj druhý ročník velké plány - všechno bude jiné. Tento rok bude ta talentovaná zpěvačka s božským hlasem, ta báječná holka s nejlepší kamarádkou, která se vyzná v módě, ta chytrá holka, která nedovolí, aby ji Jamie Forta vodil za nos...
Ale pokud nebude opatrná, tak bude i tou sestrou, které unikají znamení,  dcerou, která dokáže myslet jen na svou vlastní bolest, tou "hodnou holkou" která se zase ocitne uprostřed skandálu (protože pro dobrotu na žebrotu) a možná tím nejhorším... skoro-přítelkyní.
Když všechno ostatní selže, tak přestaň hledat lásku a jdi najít sama sebe.

Recenze může obsahovat spoilery.
Rose Zarelliová nastupuje už do druhého ročníku střední školy - a letos je rozhodnutá, že svůj život zlepší, začne se věnovat tomu, co ji baví a ano, nebude už vždycky tolik naštvaná. Prostě se změní - a začne tím, že se konečně odhodlá vyzkoušet casting na roli v muzikálu. Jenže jak už to bývá, ne všechno jde zrovna podle Rosiných představ - nejenže jí do života znovu vstoupí Jamie Forta, její rodinné problémy taky ještě nejsou ani zdaleka u konce - se svou mámou se neustále hádá a vypadá to, že její bratr má své vlastní problémy. A Rose rozhodně nečeká klidný rok.

Musím říct, že ačkoliv jsem dala prvnímu dílu tři hvězdičky, tak jsem se na díl druhý celkem i těšila - na jednu stranu mě Rose sice příšerně štvala, na tu druhou se ale zase jednalo o zajímavou knihu, zajímavé vylíčení života jedné teenagerky, která se učí orientovat na střední škole a vypořádává se se smrtí svého táty, tak mě značně zajímalo, co si pro nás autorka připravila na druhý díl. Odpověď? Sympatičtější Rose.

A že to byl vážně dar z nebes - protože v prvním díle jsem opravdu nevěděla, jestli Rose za nějaké věci zaškrtit a za nějaké naopak dejme tomu obejmout. Ale tenhle díl už mi připadala taková značně snesitelnější - jo, pořád třeba dělala některé věci, které bych asi udělala jinak, ale přijde mi, že už je taková dospělejší a oproti prvnímu dílu se u ní vážně projevilo značné zlepšení, což je částečně ten důvod, proč si druhý díl vysloužil o hvězdičku více než ten první. Protože i když třeba na konci udělala něco, co bych já v životě neudělala, tak svou volbu přece jen vysvětlila - a trochu si mě získala tím, že si za ní prostě stála, což byl další důkaz, že rozhodně dospívá.

I její nejlepší kamarádka Tracy se mi v tomhle díle zamlouvala víc - už se nechovala jako hloupá káča a dalo by se říct, že taky dospěla. Koho jsem ale měla opravdu ráda, tak byl Jamie. Jamie, který dělá cokoliv, aby ochránil ty, na kterých mu záleží. I kdyby to znamenalo, že se kvůli tomu dostane do problémů. A musím říct, že mě jeho vztah s Rose často značně frustroval - jednu chvíli to totiž mezi nimi bylo super, tu druhou už ne a mě vážně zajímá, jak to mezi nimi dopadne. Najdou si k sobě nakonec cestu? Nebo se oba změní tak, že se od sebe ještě víc odcizí? Protože to opravdu nedokážu říct.

Celkově se mi druhý díl rozhodně líbil víc jak první a určitě si mě i víc chytnul - narozdíl od prvního dílu byla Rose rozhodně mnohem vyrovnanější, už se začíná rozhodovat, čím je a nenechá, aby jí do toho někdo mluvil, i celkový děj knihy mě bavil mnohem víc než u té předchozí - zatímco v té minulé tam bylo pár scén, které by přišly takové divné, v téhle jsem si ničeho takového nevšimla. Určitě je to série, kterou bych lidem doporučila - samozřejmě s varováním, že Rose z první knihy holt budou muset nějak překousnout, ale i tak. Protože to vypadá na sakra dobrou sérií o dospívání, která řeší nejrůznější situace, i ty strašné, jaké se prostě stávají a dělá ji to reálnou.

Žádné komentáře:

Okomentovat