úterý 20. srpna 2013

Recenze: Sealed With a Curse

Autorka: Cecy Robson
Knižní série: Weird Girls #1

Celia Wirdová a její sestry jsou jako všechny obyčejné 20-něco leté dívky - s jednou maličkou výjimkou: Jsou výsledkem nepovedené kletby, která jim každé dala unikátní síly, které je dělají tak trochu, no, divnými.
Sestry Wirdovy se spokojeně vyhýbají místním upírům, -dlačím příšerám a čarodějkám z prostředí jezera Tahoe - dokud jedna z nich v sebeobraně nenechá vybuchnout upíra. Všichni ví, že upíři nejsou agresivní a zabití jednoho se trestá smrtí. Ale brzy se objeví více útoků řízených touhou po krvi a komunita začíná přemýšlet, jestli upíry nepostihl mor.

Celia Wirdová a její tři sestry - Taran, Shauna a Emme nebyly normální od té doby, co je kletba uvedená na jejich rodiče změnila a udělala z nich něco zvláštního - a to i ve světě nadpřirozena. Až doteď se jim ale dařilo se celé komunitě vyhýbat - jenže potom na Taran zaútočí upír a sestry ho zničí - a najednou se o ně snad každý zajímá. A aby toho nebylo málo, mezi upíry řádí krvelačnost, která mění neagresivní bytosti v monstra lačnící po krvi - a Celia i její sestry jsou rozhodnuté, že pomůžou upíru Mishovi najít zdroj této nákazy, která napadá členy jeho rodiny. Misha navíc ještě k tomu jeví značný zájem o Celií - a není jediný.

Sealed With a Curse mě jako první zaujalo svou obálkou - a jak už to tak bývá, tak následně i anotací. Upřímně si nejsem jistá, co přesně jsem od knihy čekala... určitě toho ale bylo o trochu víc, než se mi nakonec dostalo. Protože tohle je první kniha, kterou název série skutečně vystihuje - byla totiž opravdu divná (anglicky weird).

Nejvíc ze všeho se na tom rozhodně podílely hlavní postavy - kniha byla vyprávěná pouze z pohledu Celie, samozřejmě, ale i její sestry se tam hojně vyskytovaly - a musím vám říct, že divnější partu lidí jsem opravdu ještě neviděla. Snad všichni se chovali vážně... divně. Ono pro to jiné slovo snad ani není. I Celiin vztah jak s Mishou tak s Aricem mi přišel prostě nezáživný, příliš divný na to, abych z toho něco doopravdy měla. Sice jsem ji víc chtěla s Aricem (jinak, on je nějaký zákon pro to, že ty nadpřirozené bytosti nemůžu mít normální jména? Přece jen se kniha odehrává v relativně reálném prostřední), přece jen si mě ti dva nezískali dost na to, abych jim nějak extra fandila.

I samotný děj byl až moc podivný - a to, prosím, ani nepočítám ten fakt, že se na scéně objeví čtyři vlkodlaci a každý z nich zamíří pro jednu ze sester, ano. Určitě měla kniha i své světlé chvilky - například nejrůznější akční scény jsem si rozhodně užívala a to byly ty chvíle, kdy jsem si říkala, že to určitě není špatná kniha - což ona není.

Jen prostě taky není nijak extra dobrá. Ani nedokážu spočítat, kolikrát jsem kroutila hlavou nad tím, co některé postavy udělaly nebo řekly. Na jednu stranu se mi líbilo, jak byli všichni jiní a vážně se od sebe lišili - na druhou stranu mi to místy přišlo až moc. To už je dnes snad zločin mít v knize postavy, které se od sebe nutně neliší každým aspektem své osobnosti?

Celkově je můj názor na knihu značně rozporuplný -  měla své světlé i slabé stránky a ve výsledku z toho vznikla kniha, která se asi tak dokonale hodí na zlatý střed hodnocení. Druhý díl sice si určitě přečtu, přece ale doufám, že už se autorka vyvaruje té... divnosti. Neříkám zase, že bych knihu nikomu nedoporučila. Hodně fanouškům paranormálna určitě může přijít na chuť - já osobně ji ale prostě, ačkoliv se nerada tak opakuju, můžu akorát nazvat divnou a doufat, že si mě druhý díl získá o něco víc.