pondělí 21. dubna 2014

Recenze: Šifra

Autorka: Kathy Reichs
Knižní série: Virals #3

Hodnocení: ★★★★★
Tory Brennanová měla odjakživa smysl pro dobrodružství; koneckonců je praneteří proslulé soudní antropoložky Temperance Brennanové a vrací se spolu s viráty ve třetím dobrodružném příběhu.
Hiram má novou zálibu – geocaching a viráti na ostrově Loggerhead nacházejí první kešku – záhadnou zdobenou krabičku. Uvnitř je vzkaz s podivným podpisem: Pán hry. Sheltonovi se podaří rozluštit zašifrovanou zprávu, která je dovede k dalšímu nálezu. Jsou viráti připraveni zapojit se do nebezpečné Hry? To, co zpočátku vypadá jako zábavné dobrodružství, se ovšem rychle mění v noční můru. Někde venku čeká bomba a čas ubíhá…

Život Tory Brennanové se obrátil naruby už před časem, když se svými přáteli přišla do styku s neznámým virem, který z nich udělal něco nadpřirozeného. Ani náhodou by ji ale nenapadlo, že se svými přáteli narazí na něco ještě horšího než je řešení náhodných vražd. Ne, tentokrát se vrah zaměřil přímo na její skupinu. Tajemný Pán hry se totiž rozhodl, že si bude zahrávat s tím, kdo najde jeho zahrabaný tablet. Tory a její přátelé se tudíž musí pokusit ho najít a zastavit, a to ještě předtím, než se stane něco skutečně strašného. Jak se totiž ukáže, Pán hry rozhodně neblafuje.

Na další díl série o Tony Brennanové jsem se těšila jako malá a jednalo se snad o tu první knihu, na kteoru jsem si při vánočním seznamu vzpomněla. S radostí taky můžu říct, že mě ani třetí díl mé oblíbené série nezklamal.

Byla jsem neskutečně ráda za to, že jsem se opět mohla "potkat" s celou partou. S Tory, Benem, Sheltonem i Hiiem. Já je všechny prostě neskutečně zbožňuju. Myslím, že každý sérií dává něco rozdílného a převážně rozhovory mezi Sheltonem a Hiem jsou často k nezaplacení.  Přece jen ale musím říct, že mi trošku vadí to, že mi přijde, jako by postavy neustále stály na místě. Ani tak ne v interakci s ostatními postavami, ale co se prostě jich samotných týče. Doufám sice, že to se po tomto díle změní - rozhodně totiž poskytl zajímavý vývoj situace. Takže si myslím, že je tu určitě prostor hlavně pro to, aby se trochu změnila Tory, s čímž podle mě začala už i v této knize. Až doteď mi ale nepřišlo, že by si ostatní (převážně teda Shelton a Hi) taky prošly nějakým vývojem. Samozřejmě je ale zase možné, že mi mohlo něco uniknout. Určitě bych ale byla ráda, kdybych se jim mohla dostat trochu více do hlavy.

Zase se mi ohledně Tory líbilo, že trochu nabourala její vztah s otcem i jeho přítelkyní, Whitney. Autorka ukázala, že ačkoliv má Whitney rozhodně své zápory, tak jí nechybí i nějaké ty klady a vzhledem k tomu, že to vypadá, že nikam nejde, doufám, že se těm dvěma podaří si k sobě najít cestu. Strašně ráda bych viděla, jak se ty dvě spolčují proti Kitovi. Asi marné doufání, přece jen jsou celkem rozdílné osoby, ale snít můžu. A taky potřebuju pár Tory/Ben. Je mi jedno, jak obtížné to může být, já ty dva prostě potřebuju spolu.

Co se týče detektivní linky příběhu, tak se rozhodně jedná zatím o to nejlepší, s čím autorka přišla. Upřímně netuším, kolik dílů má tahle série mít, ale tak jako tak doufám, že po tomhle díle kvalita neklesne a Kathy se opět jednou podaří přijít s nějakými skvělými nápady, jinak by to totiž byla určitě škoda. Musím říct, že jsem ten zvrat na konci vůbec nečekala a zůstala jsem na to zírat s otevřenou pusou. Navíc i samotný průběh byl neuvěřitelně dobře napsaný. už před časem jsem od jiné série chtěla, aby nějakou takovou linku udělala, a když se mi teda dostala tady, tak si rozhodně nestěžuju.

Celkově se série o Tory Brennanové řadí mezi jedny z mých nejoblíbenějších, což už je dle této recenze asi jasné. Ačkoliv jsem na ní přece jen našla nějaké mouchy, tak mi to nebránilo si knihu celkově užít a opět se jako malá těším na další díl.