sobota 11. února 2012

Recenze: Die For Me

Autorka: Amy Plum
Knižní série: Revenants #1

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★

Anotace:
Můj život byl vždy blaženě, úžasně normální. Ale jedna chvíle změnila všechno.
Najednou jsme já a moje sestra Georgia byly sirotky. Celý náš život jsme zabalily a přestěhovaly se do Paříže, abychom žily s našimi prarodičemi. A já věděla, že mé zničené srdce, můj zničený život, už nikdy nebudou normální. Potom jsem potkala Vincenta.
Záhadný, sexy a znepokojivě okouzlující Vincent Delacroix se vynořil odnikud a zatřásl mou půdou pod nohama. A najednou jsem opět čelila nebezpečí, že ztratím své srdce. Ale byla jsem ochotná to dovolit.
Nic samozřejmě není nikdy normální. Protože Vincent není obyčejný člověk. Má děsivý osud, takový, kvůli kterému každý den riskuje svůj život. Má také nepřátele... nesmrtelné, vražedné nepřátele, kteří jsou odhodlaní zničit jeho a všechny jeho druhu.
Zatímco se snažím poskládat zbývající kousky mého života dohromady, můžu si dovolit ohrozit své srdce - a stejně tak můj život a život mé rodiny - kvůli šanci na lásku?


Recenze může obsahovat spoilery.
Život Kate Mercierové je úplně normální, dokud se jí celý neobrátí naruby náhlou smrtí jejích rodičů. Spolu se svou sestrou Georgiou se poté přestěhují do Paříže, aby bydleli se svými prarodičemi. Kate je ze smrti rodičů hodně sklíčená  a uzavírá se do sebe. Své dny nejradši začíná trávit v kavaráně, kde si čte nějakou tu knížku. Pak ale potká Vincenta a její život nabere úplné obrátky. On totiž Vincent, jak už to bývá, není obyčejný smrtelník.

Upřímně, od téhle knihy jsem toho nikdy moc neočekávala. Koupila jsem si ji převážně z toho důvodu, že měli na book depository slevy a řekla si, že mě to nezabije. No, pravdu jsem nakonec měla v obou případech. Nemůžu sice říct, že by kniha byla příšerně otřesná a že bych ji rozhodně nikomu nedoporučovala, pro mě ale rozhodně nebyla.

Začněme s Kate. Předem říkám, že opravdu nemám ráda, když autorky udělají z hrdinky nějakou ideální holku. Ne, Kate není Mary Sue a ani se tak zase nechová, jde spíš o celkový princip její povahy. Ráda si čte, převážně klasiku, je radši sama... Prostě takový ten 'ideální' typ holky, abych to tak řekla. Kor když spisovatelka sama nejspíš má ráda knihy a všechno. Ne, nemám to moc ráda. (Samozřejmě, že nejde jen o to, že postava ráda čte. Jde spíš o celkové zidealizování postavy a to čtení sloužilo spíše jako příklad). Na někoho tak sice Kate působit nemusí, mě to ale bilo do očí.

Celá kniha je taky prakticky pouze o jejím vztahu s Vincentem. O tom, jak ho poznala, jak spolu byli, potom zase ne, jak zjistili, že bez sebe nemůžou být, jak na něho nedokázala nemyslet, když spolu nebyli... Jedním slovem: otravné. Taky se mi zdálo, že ačkoliv si autorka vymyslela své vlastní 'fantasy postavy', tak přece jen to byli takoví trochu jiní upíři. Až na to, že k 'životu' potřebují spíš umírat, než krev.

Celkový děj knihy, pokud se teda zrovna netočil kolem Kateina vztahu s Vincentem, byl taky hodně předvídatelný. Už od první chvíle, co se s nějakou postavou setkáte, je vám třeba jasné, kdo to asi tak bude. Nehledně na všeobecnou rutinu 'hlavní hrdinka má toho hodného, vysněného kluka a jiná postava jí blízká se začne stýkat se záporákem'. Také mě i místy otravovalo, jak nějakým způsobem autorka vyzdvihla, jak je Katein vztah s Vincentem neuvěřitelně speciální.

Ona celkově kniha je spíše pro ty, kteří si užívají převážně romantickou část knihy a ačkoliv mě osobně nijak neirituje, tak čeho je moc, toho je prostě moc. A takhle to bylo i v případě téhle knihy. Nějakého toho děje jsme se ke konci dočkali, do té doby ale člověk čte jednu velkou love story. Já osobně bych byla i ochotná dát knize tři hvězdičky, možná kdyby nebyla tak moc předvídatelná a taky nebýt toho vyzdvihování Kateina a Vincentova vztahu. Bohužel, za sebe jich můžu dát jen dvě.

Žádné komentáře:

Okomentovat