čtvrtek 23. února 2012

Recenze: Pokrevní pouta

Autorka: Richelle Mead
Knižní série: Bloodlines #1

Hodnocení: ★★★★★

Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného.
Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnou uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí.
Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev…

Když jsem tuhle knihu četla poprvé, tak se přiznám, že jsem celkem váhala, zda bude vůbec dobrá. Ona Sydney je jako hrdinka koneckonců úplně odlišná od naší drzé, vtipné Rose, kterou jsem si já rozhodně zamilovala. Kniha mi dala za pravdu, že skutečně už není tak akční, což ovšem neznamená, že se mi Sydney nebo kniha samotná nelíbila. Právě naopak.

Od té doby, co Sydney pomola Rose, žije ve strachu, že ji jednoho dne alchymisté kvůli jejímu 'bratříčkování' s vampýry někam pošlou. Poté ale dostane druhou šanci dokázat, že je dobrá alchymistka a ona se té příležitosti chopí, už jen proto, aby ochránila svou sestru Zoe, kterou chce života alchymistky ušetřit. Její úkol spočívá v tom, že se přestěhuje do Palm Springs, kde bude dávat na pozor na sestru královny Lissy Dragomirové, Jill, kterou se snaží zabít morojové, kteří nechtějí Lissu na trůně. Spolu se Sydney i Jill s nimi budou i naši staří známí Eddie a Adrian.

Sydney jsem si oblíbila. Ona sice opravdu je úplně jiná, než Rose, já to ale spíše brala jako plus, protože jsme se taky mohli setkat i s jiným pohledem na naše známé vampýry a rozhodně to příběhu dodalo taky něco úplně jiného. Jill taky nebyla zrovna špatná, ačkoliv za oblíbenou postavu bych ji nebrala. Oblíbila jsem si i Eddieho a můžu jen říct, že absolutně miluju Adriana... ach ty jeho hlášky. Jsem strašně ráda, že se ho Richelle rozhodla do nové série taky dát. Rozhodně tomu klukovi přeji, ať taky tentokrát skončí šťastný. Ať už by to bylo se Sydney, nebo ne. I když jejich chemie se mi moc líbí.

Líbilo se mi, jak dokázala Richelle z našeho starého známého světa vytvořit úplně jiný příběh, než o co šlo s Rose. Rozhodně to bylo něco úplně jiného. Bylo ale i trochu otravné, že díky Sydneině neznalosti se ona potýkala s něčím, co samotnému čtenářovi předchozí série muselo dojít už po pár zmínkách a tudíž nebyl nijak překvapený, když na to Sydney (konečně) přišla.

Ona Richelle celkově na ty záhady moc není, alespoň co se týče mě, protože pro mě rozhodně nebyla určitá dvě vyústění žádným překvapením, spíše jsem si říkala, kdyže na to Sydney taky konečně přijde. No, pak se ukázalo, že to bylo skutečně tak, jak jsem si myslela. Trochu mi zkazil zážitek i ten fakt, že naše 'překvapení' na konci mi kdosi vyzvonil ještě předtím, než jsem se do knihy pustila. Trcmu se teprve říká zkažené překvapení. Zrovna ve chvíli, kdy bych byla opravdu překvapená.

Kniha byla ale mimo tohle celkově naprosto úžasná. Líbil se mi příběh, který Richelle vymyslela, také styl psaní a postavy a rozhodně jsem se u knihy nenudila. Jsem maximálně natěšená, co se bude dít dál a tentokrát si zakryju oči, kdykoliv bude o druhém díle někde nějaká zmínka, už jen pro tu jistotu. A vám všem Pokrevní pouta rozhodně doporučuju.