sobota 18. února 2012

Recenze: Anew

Autorka: Chelsea Fine
Knižní série: The Archers of Avalon #1

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Před dvěma lety se Scarlet probudila samotná v lese, vyděšená a neschopná si na něco vzpomenout. Byla ztracená a zmatená a její život pro ni byl záhadou... dokud nepotkala kluka s povědomým hlasem.
Hlas Gabriela Archera patří k její minulosti a Scarlet je odhodlaná si vzpomenout na to, proč. Ponoří se do jeho života jen proto, aby zjistila, že má bratra, kterého před ní ukrýval: Tristana Archera.
Poté, co potká Tristana, dává její život ještě menší smysl. Zatímco ji to instinktivně táhne ke Gabrielovi, tak ji to také neuvěřitelně táhne ke Tristanovi a je z toho naprosto zmatená. Když se snaží si poskládat svou historií dohromady, tak Scarlet zjistí, že její minulost... by mohla být její zkázou.


Recenze může obsahovat spoilery.
Od té doby, co se Scarlet probudila v lese, už uplynuly dva roky. Scarlet je teď sedmnáct, žije v městečku Avalon a pořád netuší, kdo je. Mimo to ovšem není její život zas tolik špatný. Poté, co ji našli, se o ni začala starat Lauren, která je pro ni více sestrou, než matkou a také má úžasnou kamarádku Heather, které na ní opravdu záleží a které se snaží, aby Scarlet trochu chodila do té společnosti. A právě na jedné takové akci, kam ji Heather dotáhne, potká tajemného Gabriela, jehož hlas se jí zdá neuvěřitelně povědomý.

Scarlet je celkem sympatická hrdinka. 'Celý' svůj život (alespoň teda ten, na který si pamatuje) netuší, kdo vlastně je a nechce se smířit s tím, že by na to snad nikdy ani nepřišla. Ačkoliv má Lauren i Heather ráda, přece jen by se taky ráda dozvěděla, kdo je. Což dělá složitejší i ten fakt, že ji nikdo nenahlásil jako zmizelou a Scarlet má také pocit, že o ni nikdo nestojí. Mně osobně připadala celkem v pohodě, občas mě sice štvala, zvlášť v jednu chvíli, kdy se mi opravdu zdálo, že se chová poněkud dětinsky, ale myslím, že každý asi máme tyhle chvíle.

Gabriel a Tristan jsou dvojčata, ale přitom je každý z nich úplně jiný. Zatímco se nám Gabriel ze začátku jeví jako ten 'hodný' brácha a nejspíš právě ten vhodný pro Scarlet, tak potom zjistíme, že všechno není tak, jak se zdá. Já osobně jsem si oblíbila Tristana o něco víc, především díky tomu, že nebyl tak přehnaně morální, jak se mi u Gabriela občas zdálo. Ne že by morálka byla špatná věc, nechápejte mě špatně. Ale zase někomu se může zdát být Gabriel akorát tak na míru. Podle mě to ovšem ale trochu přeháněl. Taky se mi líbila Heather, kterou bych já samotná sice zabila, kdyby mi rýpala do toho, co mám nosit, ale líbilo se mi, jak bylo vidět, že jí na Scarlet záleží.

Ona celá kniha je prakticky o Scarlet. Jak ztratila svou paměť, potom o jejím zjišťování, kdo je, o snaze obou bratrů ji zachránit... Kupodivu se přitom člověk ale nenudil a autorka nám i dokázala dát příběh, který si chcete číst. Já osobně jednu chvíli jen zírala na to, co tam dala, načež jsem si oddychla, když jsem zjistila, že je to trochu jinak, než jsem se původně obávala, ale potom jsem nad tou samou věcí musela opět jen zírat, protože mi to přesto připadalo divné.

Další zajímavostí knihy bylo to, že náš očividný milostný trojúhelník (i když dle mého názoru Scarlet ví, s kým chce být, ale klidně se můžu plést) byl vyprávěn z pohledů všech tří aktérů. Ano, čtete správně, nekoukali jsme 'do hlavy' jen Scarlet, nýbrž také i Gabrielovi a Tristanovi, což podle mě příběh opět trochu okořenilo a ačkoliv se opět jednalo o milostný trojúhelník, tak teď v sobě měl alespoň něco nového, i když ke konci už jsem byla i trochu unavená z toho, že jediné, nad čím samotné postavy přemýšlely, byla Scarlet. Dokonce i Scarlet samotná, ačkoliv té se i přesto zas tolik nedivím. Koho by koneckonců nezajímalo, kdo vlastně je.

Kniha celkově není vůbec špatná, je to spíše takové to příjemnější čtení o dvou bratrech snažících se zachránit dívku, na které jim záleží s pár zvraty, které se nakonec neukáží tak horké, jak by si člověk původně myslel. To, jak to nakonec dopadne, dojde člověku už hezkých pár stránek před koncem, ale přece jen je to konec, co vás i zaujme.

Žádné komentáře:

Okomentovat