úterý 27. března 2012

Recenze: Virus

Autorka: Kathy Reichs
Knižní série: Virals #1

Čteno v: Češtině
Hodnocení: ★★★★★

Česká anotace:
Čtrnáctiletá Tory Brennanová měla odjakživa dobrodružství v krvi; konec konců je neteří slavné soudní antropoložky Temperance Brennanové. Seznamuje se se skupinkou dětí, které sdílejí její vlastní zápal pro vědu a svůj volný čas tráví zkoumáním zastrčených zákoutí mokřiny kolem ostrova Loggerhead. Jenomže ve výzkumném ústavu na Loggerhead se dějí divné a nebezpečné věci. Dětem se podaří zachránit z místní utajené laboratoře štěně vlčáka, ale nakazí se přitom vzácným kmenem psího parvoviru, který jim pozmění DNA – navždycky


  
Recenze může obsahovat spoilery.
Poslední věc, kterou by si Tory Brennanová kdy myslela, by bylo asi to, že někdy potká svého otce. Ale přece jen se tak stane, když se před šesti měsíci  po smrti své matky přestěhovala za svým otcem, kterého ani neznala a hned si musela zvykat na nový život v novém prostředí, Jižní Karolíně. 

Žije vlastně v celkem uzavřeném prostředí Charlestonu, na ostrově Morris a už jen z toho důvodu se kamarádí se Sheltonem, Hiem a Benem, jedinými dalšími dětmi, kteří na ostrově taky žijí. I z toho důvodu ji přijmuli do své 'party'. I ve škole se s nimi ostatní děcka nebaví kvůli tomu, odkud jsou. Jak kdyby už ale její život nebyl tak komplikovaný, tak se díky náhodě všichni čtyři ocitají ve výzkumném ústavu na Loggerheadu, odkud si domů odnesou štěně vlčáka nakaženého psím virem. Co ale netuší je to, že vir se vůbec nemusí přenášet pouze na psy...

Tory je opravdu chytrá a baví ji se učit nové věci. Jak by taky ne, když je příbuzná s Temperance Brennanovou. Nad svými vrstevníky většinou vyniká a její jediní přátelé jsou Shelton, Ben a Hii. No jo, jsou to sice kluci, ale jakožto obytelka ostrova Morris nikoho jiného, stejně jako kluci, nemá. Tory jsem si opravdu oblíbila. Rozhodně to nebyla nějaká hloupá či otravná holka, nad jejímž chováním bych musela obracet oči v sloup a to je vždycky plus. Rozhodně jsem si ji oblíbila, možná i víc, než většinu knižních hrdinek.

I ostatní členové party mi přišli v pohodě a rozhodně to nebyli nějací hloupí kluci, právě naopak. Sheltona a Hie jsem si rozhodně oblíbila a ačkoliv mám hodně ráda i Bena tak myslím, že s ním bude to seznamování (alespoň z mé strany) trochu delší, svým způsobem je to takový pan tajemný, co moc nemluví a tudíž jsem neměla moc šanci se toho o něm dozvědět zas tolik.

Nemyslím, že dokážu najít věc, která se mi na téhle knize nelíbila. Ačkoliv je nám už od začátku jasné, že se tam něco semele, protože se nám dostává útržků situací, tak pro mě bylo i tak napínavé si číst, jak a proč k tomu došlo a rozhodně jsem se při čtení nenudila. Tory mi sice občas připadala, že se na svých čtrnáct chová poněkud dospěle, ale pravda je taky taková, že každý jsme jiní. Tory je koneckonců hodně chytrá a takoví lidé jsou málokdy obyčejnými teenagery. Pokud existují hloupí dospělí, tak proč ne i hodně chytří teenageři, že? A Tory a její parta jsou právě jedni z nich.

Kniha mě opravdu bavila. Vůbec jsem netušila, co se kdy semele a rozhodně jsem musela neustále otáčet stránku za stránkou, protože položit ji, to se prostě nedalo. Kniha byla rozhodně napěchovaná akcí přesně podle mého gusta, z čehož svědčí i mé hodnocení. Na konci jsem byla opravdu překvapená, kdo se ukázal být padouchem a kdo naopak ne a rozhodně už se těším, až si přečtu druhý díl.

Žádné komentáře:

Okomentovat