sobota 31. března 2012

Recenze: Predátoři

Autor: Alex Scarrow
Knižní série: TimeRiders #2

Čteno v: Češtině
Hodnocení: ★★★★

Česká anotace:
Liam O’Connor měl zemřít v moři v roce 1912.
Maddy Carterová měla zemřít v letadle v roce 2010.
Sal Vikramová měla zemřít při požáru v roce 2026.
Ale všichni tři dostali druhou šanci – pracovat pro organizaci, o jejíž existenci nemá nikdo ani ponětí. Má jediný cíl: zabránit v cestování časem těm, kteří by chtěli změnit minulost…

Když Maddy omylem otevře časové okno v místě a ve chvíli, kdy neměla, vrhne Liama o šedesát pět milionů let zpátky, do loviště smrtelně nebezpečného a až dosud neobjeveného druhu prehistorického dravce.
Dokáže se Liam spojit s Maddy a Sal, než ho dinosauři rozsápou na kusy – a svede to, aniž by narušil minulost tak, že by svět byl vydán napospas zcela nové, strašlivé realitě?



Recenze může obsahovat spoilery
Po velmi dobrém prvním díle už jsem se opravdu těšila, až si budu moci konečně přečíst pokračování této výborné série. Ačkoliv hodnocení opět není to nejvyšší, tak mě druhý díl přece jen nezklamal a dokonce bych ho označila i za krapet lepší, než byl ten první.

Znovu se ocitáme s Liamem, Maddy a Sal, kteří jsou po odchodu Fostera na pobočku sami. To nejvíc trápí Maddy, která se jako vedoucí týmu musí potýkat s více potížemi než Liam, nebo Sal. Potom ale od někoho dostanou zprávu o narušení událostí v budoucnosti, a ačkoliv nechápou, proč se o to musí postarat oni, tak se Liam s novou podpůrnou jednotkou vydají do budoucnosti, aby tam situaci obhlédli. Ne všechno ale nakonec půjde podl plánu a oni se ocitnou na místě, na kterém žádný jiný člověk před nimi nebyl - 65 miliúonů let před naším letopočtem, v období dinosaurů.

Na Liama tudíž čeká nelehký úkol - přežít v divočině, kde na ně číhá kdovíco, vymyslet způsob, jak zkontaktovat Maddy a Sal a dostat se v pořádku domů. Na cestě je ale čekají neočekávané komplikace a překážky.

Musím říct, že se mi na Jezdích časem líbí i to, že v něm není obsažena nějaká milostná zápletka a autor se opravdu věnuje jen tomu ději a našim postavám. Před Liamem stojí opravdu nelehký úkol, zatímco Maddy a Sal nezbývá nic jiného, než čekat, zda Liam najde způsob, jak je zkontaktovat. Všichni se chovají reálně a rozhodně pro mě nebyl problém se jakžtakž vcítit do jejich situací (nebo alespoň do té míry, jak jen to u cestovatelů v čase jde). Postavy se během knihy také značně vyvíjejí, včetně nové podpůrné jednotky.

Alex nás ani tentokrát nenechá oddechnout a rozhodně opět zamete s událostmi minulosti tak, až se změní přítomnost. A že tentokrát opravdu pořádně. A s problémy se nebude potýkat pouze Liam, Maddy a Sal budou mít také ty své.

Musím říct, že mě kniha opravdu hodně bavila. Párkrát jsem se sice trochu nudila, což byl jeden z těch důvodů, proč knize nedávám pět hvězdiček, ačkoliv se mi moc líbí. Další důvod je ten, že mi tomu opět něco chybělo. Opravdu nevím, na co snad čekám, ale zdá se, že tenhle pocit mě asi bude celou tuhle sérií pronásledovat. I když myslím, že zčásti je to i to, že oni sice každou knihu řeší něco jiného, ale postrádá to nějakou hlavní zápletku v pozadí. Ano, jsou tam sice otázky, co je vlastně zač ta agentura a nějaká ta překvapivá odhalení, jinak tam ale není nějaký napínavý děj v pozadí, mimo ten hlavní, který by se snad táhl přes obě knihy a případně byl na konci celé série zakončen. Asi už jsem na knihy takového typu příliš zvyklá, až je to u Jezdců nezvyk. Ale co já vím, co si na nás Alex ještě chystá.

I tak ale považuji druhý díl za ještě lepší než ten první a rozhodně teda, co se týče konce, o mnoho více šokující. Ačkoliv tam, jak už jsem psala, bylo pár nudných částí, tak jsem si většinu knihy jen užívala, všem postavám (převážně teda tomu Liamovi) fandila a opět nemůžu říct nic jiného než to, že se těším na další díl.

Žádné komentáře:

Okomentovat