úterý 3. dubna 2012

RC Recenze: Temná akademie - Vyvolení

Autorka: Gabriella Poole
Knižní série: Darke Academy #1

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256
Překlad: Petr Eliáš

Česká anotace:
Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.


Trochu o autorce
Gabriella Poole Je vlastně pseudonym skotské spisovatelky Gillian Philipové. Ta má na kontě kromě Temné akademie také hodně dalších knih v žánru adult či fantasy, které už píše pod svým pravým jménem. Temná akademie je její jediná série, která u nás v česku vychází.


Stručný děj
Darkova akademie rozhodně není škola jako každá jiná. Nejenže do ní chodí jen ti nejbohatší, ale dokonce se každý semestr stěhuje na jiné, báječné místo. A právě když je akademie v Paříži, tak do ní nastupuje Cassandra Bellová, chytrá stipendistka, která si své místo v ní zasloužila díky dobře napsanému testu. Jenže za fasádou nádherného vzhledu a přepychového interiéru skrývá akademie nejedno tajemství, počínaje školačkou, která v ní před časem zemřela. A Cassie je rozhodnutá za každou cenu přijít na to, co se stalo. A jaká tajemství to akademie vlastně skrývá.

Kolem a kolem
Cassie strávila celý svůj život v Cranlake Crescentu a vždy chtěla jít jinam. Proto je tedy jasné, že přijme stipendium ke studiu na Darkově akademií. Ačkoliv má své pochybnosti, tak se Cassie ze všech sil snaží, aby na školu zapadla, protože do Cranlake Crescentu se rozhodně vrátit nechce a už vůbec nechce čelit té potupě, kdyby se hned za chvíli vrátila s tím, že to na akademií nezvládla. Rozhodně jsem se do ní v tomto ohledu dokázala vcítit - kdo by taky toužil dokázat lidem, kteří nevěřili, že něco dokáže, že na to opravdu nemá? Celkově mi taky Cassie byla sympatická. Rozhodně jsem chápala její nechuť kupovat si drahé módní doplňky. Sice jsem si s ní nerozumněla úplně ve všem, rozhodně mě ale nijak neiritovala.

I její kamarádka Isabella byla celkem sympatická a rozhodně byla pro Cassie dobrou kamarádkou. Jake byl ze začátku značně tajemný a člověk ze začátku nevěděl, co vlastně chce nebo o co mu jde. Stejně jako Ranjit, který si svou mysterióznost ale naopak uchoval až do konce knihy. I ostatní postavy mi připadaly zajímavé a rozhodně doplňovaly děj knihy.

S Vyvolenými si není radno zahrávat
Co bylo ale hlavním předmětem knihy byla privilegovaná skupina na škole - Vyvolení. Skupina studentů, kteří se vlastně nemusí start o žádná školní pravidla a dokonce i profesoři jsou postaveni níže, než oni. Celou dobu si člověk musí říkat, co jsou vlastně zač a jakto, že se kromě zakladatele školy - Alrica Drakea - nikomu nezodpovídají. A právě to chce Cassie zjistit, protože je jí jasné, že Vyvolení něco skrývají. Tahle dějová linka byla rozhodně nadmíru zajímavá a já stejně jako Cassie tápala po tom, co jsou zač.

Překlad
V originále jsem knihu sice nečetla, ale musím říct, že se mi překlad líbil. Nevšimla jsem si, že by se tam snad objevily nějaké nejasnosti a rozhodně se mi díky němu kniha četla hodně dobře. Taky se mi líbil překlad skupiny - Vyvolení, v originále Few. Hlavně na konci člověk pochopil důvod pojmenování.

Shrnutí a hodnocení
Musím říct, že se opravdu nejednalo o špatnou knihu, možná spíše naopak. Prolog mě na čtení značně navnadil a rozhodně byla napínavá. Některé věci mi sice byly jasné hned, ale u některých jsem si musela počkat na to odhalení. Problémem pro mě bylo ale to, že se na můj vkus něco stalo třeba příliš rychle, například scéna, kde se Cassie s Isabellou zkamarádily, mi připadala trochu divnější. Taky jsem z knihy měla občas značně rozporuplné pocity - na začátku byla úžasná, někde v prostředku se mi moc nelíbila a ke konci naopak opět ano. Rozhodně ale nemůžu říct, že bych knihu nikomu nedoporučila, to naopak. Skutečně se jedná o celkem dobrý kousek a já prozatím dávám takové ty lepší tři hvězdičky a rozhodně se těším na pokračování.

 Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat