sobota 23. června 2012

Recenze: Deadly Cool

Autorka: Gemma Halliday
Knižní série: Deadly Cool #1

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Pro Hartley Grace Featherstoneovou je tohle opravdu špatný den. Nejdřív zjistí, že ji její přítel podvádí s prezidentkou celibátního klubu na střední škole Herberta Hoovera. Potom je označen jako číslo jedna podezřelý z vraždy. A jako kdyby to už nestačilo, tak se teď spoléhá na Hartley, že očistí jeho jméno.
Ale i když by Hartley nevadilo vidět ho za mřížemi, tak ví, že je nevinný a ona je jediná, kdo mu může pomoct. Spolu se svou nejlepší kamarádkou Sam a místním 'záporákem', Chasem, se Hartley pouští do vyšetřování na vlastní pěst. Ale jak se počet těl zvyšuje, tak se záhada prohlubuje a počet podezřelých narůstá a Hartley se začne bát, že by snad mohla být vrahovou další obětí.

Recenze může obsahovat spoilery.
Musím říct, že jsem po téhle knize pokukovala už značně dlouho, a proto, když jsem si ji konečně koupila, mi opravdu netrvalo dlouho, než jsem se do ní konečně pustila. Nutno dodat, žejsem na ni našla místy celkem rozporuplné recenze. Kdo by ale odolal knižní Veronice Marsové? Já teda ne a do knihy jsem se pustila se značným nadšením, které mě neopustilo ani po přečtení.

Hartley Grace Featherstoneová žije v Silicon Valley a rozhodně je to jen jedna z mnoha studentů střední školy Herberta Hoovera. Její život ale tak trochu nabere obrátky, když zjistí, že ji její přítel, úžasný Josh DuPond, podvádí se samotnou prezidentkou celibátního klubu, Courtney Clineovou. Když si to s ním ale jde ze vzteku vyříkat, tak v jeho domě místo samotného Joshe najde zavražděnou Courtney. Policie okamžitě podezřívá Joshe, který ale Hartley tvrdí, že to neudělal a taky ji požádá, aby našla skutečného vraha. Ne že by se do toho Hartley nějak chtělo - ale taky nemůže poslat nevinného člověka za mříže.

Musím říct, že jsem měla po celou knihu nad samotnou Hartley značně rozporuplné pocity - jednu chvíli mi byla sympatická, a ačkoliv já bych asi Joshe poslala hezky do háje a ještě se mu vysmála, až by byl ve vězení, tak jsem chápala, proč dělá to, co dělá. Jenže na druhou stranu jsem si občas i říkala, proč určitou věc dělá. Například když se bavila s reportérkou a začala jí vykládat o tom, jak tu vraždu vyšetřuje - nevím, jak vy, ale já bych něco takového do kamery asi neříkala. Celkově jsem si ji ale celkem oblíbila.

Rozhodně ale můžu říct, že mi byla sympatická Hartleyina kamarádka, Sam. Je to taková ta správná kamarádka, co umí být občas i celkem praštěná a vy stejně nevíte, co byste bez ní dělali. Stejně tak jsem si značně oblíbila Chase a hlavně ty argumenty, které s Hartley občas vedl - opravdu zbožňuju tyhlety love/hate vztahy a tudíž jsem si ty jejich scény rozhodně užívala a taky to mezi nimi při nich značně jiskřilo, že jsem nemohla jinak, než jim fandit.

Musím říct, že celkově jsem si knihu opravdu užívala, i když mouchy bych v ní přece jen našla, a to především v tom samotném faktu, že toho Hartley vyřešila víc, než policisté. Na jednu stranu to bylo pochopitelné - znala prostředí, věděla, koho se na co ptát, ale přesto se člověk nemůže zbavit takového toho pocitu nereálnosti. Po světě holt neběhá milion teenagerů řešících vraždy.

Na druhou stranu se mi ale líbilo, že i když se v knize vyšetřovala vražda a umřel tam nejeden člověk, tak byla přesto napsaná v takovém lehčím duchu, já se nad ní i zasmála a přece jen byla značně záhadná a já dokonce ani nedokázala uhádnout vraha, což mě značně potěšilo, protože právě o tohle v takových knihách jde - o ten moment překvapení na konci, kdy člověk zjistí, kdo to udělal. Celkově musím říct, že se jedná o opravdu dobrou knihu, od které jsem nebyla schopná se odtrhnout a po které jsem okamžitě musela skočit po druhém díle.

Žádné komentáře:

Okomentovat