úterý 31. července 2012

RC Recenze: Nebezpečná láska

Autorka: Kateřina Petrusová
Počet stran: 376

Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Kateřina Petrusová je česká autorka, která se narodila v Pardubicích a psaní se věnuje už nějaký ten čas. Nebezpečná láska je jejím debutem, na kterém před vydáním pracovala asi dva roky. Kromě toho také přispívala do povídkového blogu.

Jako ošetřovatelka má Paige v popisu práce starat se o své pacienty - jenže její vztah k pacientům většinou zajde trochu dál než za meze jejích povinností a ona si k nim vždy najde nějaké to pouto. Proto je taky tak trochu na dně, když její poslední pacient zemře a poslední, co chce, je se opět starat o někoho starého a nemocného, kdo by za chvíli umřel a ona by si tím musela procházet znovu a znovu. Proto je jasné, že když ji její předchozí zaměstnavatel doporučí rodině Bavettových, jejichž dospělý syn Michael se po autonehodě stal znovu dítětem ve větu tří ři čtyř let, to Paige považuje pro změnu za něco bezpečného a práci proto přijímá. Jenže časem o Bavettových zjistí nějaké věci, které by nejradši nevěděla.

Co se týče Paige, tak se musím přiznat, že jsem si s ní zas tolik nerozumněla -  ne že by mě nějak štvala nebo bych snad měla chuť s ní pořádně zatřást, ať se vzpamatuje, jen je rozhodně jiné povahy než já a proto jsem měla trochu problém rozumět jí třeba s tím, že se o ty své pacienty pokaždé tolik stará. Nepovažovala jsem to za nic hrozného a rozhodně jsem schopná pochopit, že někdy si s tím člověkem vybudujete nějaký ten vztah, i když nechcete a kdoví, jak bych to zvládla já, jen mi její starost připadala trochu přehnaná. I co se týče jejích 'akcí' ohledně jejího bývalého přítele, tak jsem v tom ohledu s ní taky nebyla zrovna nejlepší kamarádka. Celkově jsem si ji ale celkem i oblíbila. K tomu taky člověk úplně stejný jako ona být nemusí.

Zase jsem si ale oblíbila Roberta - líbilo se mi, jak se o bráchu staral, i když to pro něho rozhodně nemohlo být nic lehkého ho vidět v takovém stavu a musím říct, že to podle mě zvládal rozhodně dobře. Malého Michaela jsem si taky celkem oblíbila, i když ten dospělý už si mě zase tolik nezískal.

Mafiáni všude kolem
Teda alespoň kolem Paige - já neměla pocit, že by se tam ta mafie zase tolik vyskytovala. I tak se mi ale kniha líbila - hodněkrát jsem se nasmála, ať už nad řečmi malého Michaela, nebo Paiginými vtipnými poznámkami. Musím se ale přiznat, že co mě celou knihu tak trochu 'pronásledovalo' byl ten fakt, že si nejsem jistá, zda Michaelova 'nemoc' vůbec existuje. Alespoň teda ne v tom smyslu, že má někdo autonehodu a bum, je z něj tříleté dítě. Nedalo mi to dokonce tak, že jsem se snažila něco podobného najít na internetu, ale nic jsem nenašla. Neberte mě špatně - já toho proti vymyšleným nemocím tolik nemám. Pokud se teda jedná o fantasy nebo sci-fi knihu, kde figurují i nadpřirozené bytosti či vesmírné lodě. Ale když se jedná o příběh z 'našeho' prostředí, tak si prostě nemůžu pomoct, vadí mi to tam. Samozřejmě, klidně můžu jen špatně hledat a něco takového skutečně existuje, dokud mi ale není dokázán opak, tak si nemůžu pomoct, cítím to takhle.

Taky musím říct, že pro mě kniha nebyla nijak překvapující - příběh se odvíjel víceméně tak, tak jsem předpokládala a když se stala určitá věc, tak mi bylo jasné, jak to nakonec doopravdy bude. Taky se mi zdálo, že se vztah Paige a Michaela vyvíjel hodně rychle, až mi to místy přišlo trochu jako klišé.

Na knihu jsem byla zvědavá už jen z toho důvodu, že si snad od všech vysloužila opravdu vysoká hodnocení a vzhledem k tomu, že se dokonce jedná i o knihu od české autorky, tak jsem si řekla, že mi takový kousek taky nesmí ujít. Nakonec jsem si, nutno říct, knihu neužila zase tolik, jako většina těch, co ji četla, už asi jen z toho důvodu, že nejsem taková romantická duše, přece jen se mi ale líbila a já jí dávám hezké 3 hvězdičky. Jsem si jistá, že je to to správné čtení pro ty romantiky, kterým je libo i troška té akce. Rozhodně se jedná o dobré dílo od české autorky, jehož pokračování mě určitě zajímá.