pátek 13. července 2012

Recenze: Venom

Autorka: Jennifer Estep
Knižní série: Elemental Assassin #3

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Je těžké být tvrďáckým zabijákem, když z vás obr mlátí duši. Já naštěstí nedovoluji, aby se mi do práce zamíchala pýcha. Moje současná mise je osobní: zničit Mab Monroe, vládkyni ohně, která zavraždila mou rodinu. Což znamená, že musím chránit svou identitu, i kdybych musela ukrývat svou kamennou a ledovou magií ve chvíli, kdy ji nejvíc potřebuju.
Pro veřejnost jsem Gin Blanco, majitelka nejlepšího místa s grilem v Ashlandu. Pro mé přátele jsem Pavouk, nájemný vrah v důchodu. Okrajově pořád někomu dělám laskavosti. Jako třeba to, že zbavím svou upíří kamarádku jejího až moc velkého stalkera - Mabinu pravou ruku, která mě se svými velkými pěstmi málem zabila.
Alespoň je na mojí straně neodolatelný Owen Grayson. Ten muž toho o mně ví příliš moc, ale já to risknu. Potom tu je detektiv Bria Coolidgeová, jedna z nejlepších v Ashlandu. Až do nedávna jsem si myslela, že je moje mladší sestra mrtvá. Ona si o mně nejspíš myslí to samé. Co neví je, že jsem chladnokrevný zabiják... který jí zachrání život.

Recenze obsahuje spoilery.
Ačkoliv je Gin pořád v důchodu, přece jen nemá žádný pokoj - třeba nedávno si na ni počíhal Elliot Slater, pravá ruka Mab Monroe, který z ní málem vymlátil duši. A to jen kvůli tomu, že si Jonah McAllister, právník Mab myslí, že má Gin co dočinění se smrtí jeho syna. Potom ale Gin požádá o pomoc její upíří přítelkyně Roslyn Phillipsová, protože ji Elliot Slater stalkuje a nutí ji dělat věci, tkeré nechce. Nejenže chce Gin Roslyn pomoct, nýbrž to bere i jako první krok v její snaze o zničení Mab Monroe, která jí před 13ti lety vyvraždila rodinu.

K téhle knize můžu říct jen tohle: Konečně. Konečně mě do sebe pořádně vtáhla. Konečně jsem ji absolutně nedokázala odložit. Konečně jsem kvůli ní byla vzhůru pěkně dlouho. Konečně jí můžu dát pět hvězdiček, které si rozhodně zaslouží. Co se týče téhle série, tak moje cesta k tomu, abych si ji opravdu oblíbila, byla zančně trnitá - první díl mě zas tolik nenadchnul, načež ovšem následoval o něco lepší druhý díl a Jennifer se (pro mě) konečně překonala v tomhle třetím. Absolutně jsem si užívala každou stránku a netrvalo dlouho, než jsem měla knihu za sebou.

Musím říct, že se mi opravdu líbí, kam ty knihy spějí - jak ten celý děj pomalu graduje a nejspíš bude až do chvíle, kdy skutečně nadejde ten okamžik, kdy Gin půjde po samotné Mab a i to, že Gin prostě musí nejdřív překonat různé překážky - jako třeba Mabiiny poskoky - než se konečně dostane k již dříve jmenované. Opravdu se mi líbí, že na to Gin prostě nejde hned, nýbrž itneligentněji a nejdřív se stará o ty poskoky.

Taky se mi líbilo, že jsme sekonečně něco dozvěděli o trpaslici Sophií, Gininé kamarádce - sice ne moc, ale přece jen je vyřešena alespoň ta její záhada, tak se vůbe zbavuje těl, které za sebou Gin nechává. Co se týče Gininy sestry Brie, tak ta je jedna z těch dobrých policistů a musím říct, že bude rozhodně zajímá pozorovat, jak jí to s Gin půjde, zvlášť, až někdy zjistí, kdo je Gin vlastně zač. Finn byl opět úžasný jako obvykle a já si opravdu tuto sérií nedokážu bez něj představit. Stejně tak můžu rozhodně říct, že se mi Ginin nový objev, Owen Grayson, zamlouvá o hodně víc, než detektiv Donovan Caine. Líbí se mi, že Owen Gin vůbec neodsuzuje a svým způsobem ji i chápe. Opravdu doufám, že jim to vydrží.

Celkově je tohle pro mě rozhodně zatím ta nejlepší kniha ze série. Jak už jsem psala, tak jsem ji nedokázala dát z ruky, dokud jsem nezjistila, jak to všechno dopadne a opravdu jsem si celou knihu užívala a než jsem se naděla, tak už jsem ji najednou měla přečtenou. Tohle je rozhodně série, která stojí za to si ji přečíst a ačkoliv pro mě měla trochu pomalejší rozjezd, tak jsem opravdu ráda, že jsem se tím nenechala odradit.

Žádné komentáře:

Okomentovat