pondělí 9. července 2012

Recenze: Social Suicide

Autorka: Gemma Halliday
Knižní série: Deadly Cool #2

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Twitteražda: Zabití jedné odoby druhou, zatímco oběť zrovna tweetuje.
Klidně mi řekněte, že jsem šílená, ale myslela jsem si, že psaní pro internetové noviny střední školy Herberta Hoovera bude celkem dobrá práce. Budu mít delší resumé pro potenciální vysokou, jako první budu mít možnost nahlédnout do sloupečku s drbama, strávím nějaký ten čas zíráním na editora novin, Chase Eriksona. Ale už u mého prvního velkého příběhu, se to trochu... pokazilo. To, co mělo být normální interview se Sydney Sandersovou, nakonec vyústilo v to, že jsem našla tuhle nadějnou budoucí královnu školního plesu mrtvou v jejím bazénu. Zabitou elektrickým proudem zatímco tweetovala. Teď, k tomu, že si pomalu buduju reputaci jako hledač těl na střední škole Herberta Hoovera, se snažím dokázat, že Sydneina smrt nebyla sebevražda.

Recenze může obsahovat spoilery.
Poté, co mě první díl této série (zda dvoudílné nebo vícedílné, to bohužel netuším) o novodobé Veronice Mars, Hartley Featherstoneové velmi mile překvapil, mi netrvalo dlouho, než jsem šáhla i po druhém díle. Jsem ráda, že můžu říct, že mě ani druhý díl nezklamal.

Poté, co Hartley nedávno odhalila vraha svých spolužaček, si našla místo v internetových novinách své střední školy a tak trochu doufá, že už se všechno dá zase do pořádku. Jenže práce v novinách není taková, jakou si ji představovala a vůbec neví, co si má myslet ohledně svého (ne)vztahu s Chasem. Je ale rozhodnutá ho ohromit dobrým článkem poté, co je její spolužačka Sydney Sandersová podmínečně vyloučena ze školy poté, co byla přistižena, jak podvádí. Jenže co vůbec nečeká je to, že na své návštěvě najde Sydney mrtvou v jejím bazénu.

Pokud jste četli mou recenzi na předchozí díl, tak víte, že ačkoliv jsem si knihu opravdu užívala, tak jsem tam nějaké mouchy přece jen našla. Například občasné Hartleino chování. Jsem ráda, že můžu říct, že jsem k ní tentokrát už žádné výtky neměla. Možná jsem si na ni zvykla, už se mi ale nezdálo, že by udělala něco nanejvýš hloupého či něco, co bych absolutně nedokázala pochopit. Co se týče její nejlepší kamarádky Sam, tak tu jsem měla ráda pořád stejně. Líbí se mi, jak přichází se stále novými slovy, kterými zakrývá vulgární výrazy. A ačkoliv jsem měla občas chuť Chase trošku proplesknout, ať se vzpamatuje a už Hartley někam pozve, tak jsem měla pořád ráda i jeho.

Ono jediné, co bych téhle knize opravdu mohla vytknout by bylo snad to, že se mi zdálo, že se Gemma trochu opakuje. Neříkám, obě situace byly jiné a ačkoliv se mi moje hádání tentokrát vyplatilo a já se skutečně trefila do vraha, tak jsem přece jen měla v rukou pouze to - hádání. Vůbec jsem netušila, proč a jak by to ten člověk udělal a upřímně jsem si ani nemyslela, že je to skutečně ta daná osoba. Prostě šťastný tip, a to se mi na téhle sérií líbí, že tou logikou toho vraha prostě najít nedokážu.

Ale zdálo se mi, že se na konci opakoval takový ten 'vzorec' z minulého dílu, kdy se pravý vrah pokusil Hartley zabít a nakonec ji někdo zachránil. Ona je sice pravda, že bez nějaké takové akce by to asi jen bylo řešení případu a žádné napětí, zase mi ale nepřipadalo, že by ta originalita mohla uškodit. Možná i proto sjem se nakonec rozhodla knize tu jednu hvězdičku přece jen odečíst, i když jsem vážně uvažovala o tom, že tentokrát jí těch pět hvězdiček dám.

Přece jen se ale jednalo o opravdu dobrou knihu, kterou jsem nedokázala položit dolů, dokud jsem si nepřečetla i poslední stránku. A musím říct, že se mi druhý díl rozhodně líbil ještě o něco víc, než ten první. Zatím jsem nikde nic nenašla, ale doufám, že Gemma napíše i další díly. Byla by škoda tuto úžasnou sérií o Hartley ukončit. Alespoň dokud je na střední škole Herberta Hoovera ještě někdo naživu.

Žádné komentáře:

Okomentovat