čtvrtek 19. července 2012

Recenze: Železný král

Autorka: Julie Kagawa
Knižní série: The Iron Fey #1

Čteno v: Češtině
Hodnocení: ★★★

Česká anotace:
Život šestnáctileté Meghan Chaseové se převrátí naruby, když se dozví, že jejího malého bratra unesly podivné bytosti do kouzelné země Férie. Během záchranné mise se ukáže, že Meghan je dcerou mocného Letního krále a ona samotná je pro mnoho obyvatel říše cennou trofejí. Ve snaze najít bratra se spojí s Ashem, zimním princem a svým nepřítelem, jehož chladná krása, statečnost a skrývaná zranitelnost jsou Meghan čím dál méně lhostejné…

Recenze může obsahovat spoilery.
Jak už to tak bývá, Meghan Chaseová byla normální dívka. Líbila se jí hlavní hvězda školy, měla nejlepšího kamaráda Robbieho a ačkoliv v jejím životě nebylo všechno ideální, tak špatný přece jen nebyl, i když se pár věcí dokázalo pořádně pokazit, ale to snad známe každý. Potom je ale její bratr nahrazen podvržencem a unesen do říše Fériú. A když se Meghan dozví, co se s jejím bratrem stalo, tak je rozhodnutá se za ním vydat a zachránit ho stůj co stůj.

Tuhle knihu jsem už před časem četla v angličtině, ale když  ji nedávno vydal knižní klub v češtině, tak jsem si řekla, že není na škodu přečíst si ji znova. Řekla jsem si že kdoví, třeba se mi to v překladu bude číst líp a třeba to u mě kniha dotáhne i na těch pět hvězdiček? To se sice nestalo, můj dojem z knihy zůstal stejný, i tak ale nemůžu říct, že by se jednalo o špatnou knihu, spíše naopak.

Musím říct, že jsem celou knihu moc nevěděla, co si o Meghan myslet - jednu chvíli jsem se s ní i dokázala sžít (například ve chvíli, kdy byla rozhodnutá bratra zachránit - já bych sice byla rozhodně vystrašená, ale řekla bych, že tohle by pro sourozence nejspíš udělalo hodně lidí), jindy jsem zase netušila, proč dělá to, co dělá. Myslím, že je to pro mě taková ta průměrná postava. Celkově mě neštvala, ani jsem si ji ale nijak zvlášť nezamilovala a ani si mě nijak nezískala.

Naopak jsem si ale opravdu zamilovala Robbieho alias Puka. Ty některé jeho hlášky byly neuvěřitelné a já se jen musela smát. Stejně tak jsem si zamilovala i Ashe, i když to spíše z jiných důvodů. Vždyť kdo by pro sebe taky nechtěl jednoho toho sexy zimního prince? Musím říct, že se jedná o tu knihu, kde jsem rozhodně měla mnohem radši obě vedlejší postavy než hlavní hrdinku.

Musím říct, že ačkoliv je tohle jedna z těch sérií, které lidi vychvalují a snad všem se líbí, tak já, ačkoliv chápu, co na knize lidi vidí a dokážu pochopit, proč se jim tak líbí, jsem toho na knize zas tolik neviděla. Teda, líbila se mi - příběh byl rozhodně dobrý, Julie ví, jak psát a jak si čtenáře udržet, ale rozhodně jsem v ní necítila nic, co by mě snad přinutilo dát jí pět hvězdiček. Prostě mě rozhodně nechytla tak, jak by měla. 

I tak ale zase nemůžu tvrdit, že by mě nechytla vůbec. Rozhodně jsem si čtení užívala a místy jsem se do něj tak zahlodala, že jsem nestačila koukat, kolik stránek už mám za sebou. Ale opravdu jenom místy. Nedokážu to přesně vysvětlit, ale něco mi v tom chybělo, něco, díky čemu bych knize těch pět hvězdiček dala. Tohle je pro mě rozhodně ta kniha, která byla opravdu dobrá, ale pět hvězdiček bych jí ani za mák nedala. I tak se ale rozhodně jedná o dobrý kousek, který si podle mě rozhodně ty čtyři zaslouží - kniha mě dokázala chytnout, byla tam nějaká ta akce a já se při čtení nenudila. Jen to prostě nebylo úplně úžasné.

4 komentáře:

  1. Mě teda nadchla opravdu hodně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Verča: Jako ono se jedná o opravdu dobrou knihu, (jak už jsem psala :D) jenom z ní můj dojem nebyl tak silný. :D Ono holt lidí, sto chutí, že. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já nějak nevím. Stále se bojím, že se mi ta vílí tématika nebude líbit. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Kath: Hele, a právě tahle kniha je na to dobrá. Já taky nejsem zrovna 'vílí' člověk, ale tahle kniha se mi líbila. Když už nějaké víly, tak bych určitě začala s těmihle. :)

    OdpovědětVymazat