sobota 2. března 2013

Recenze: The Awakening

Autorka: Kelley Armstrong
Knižní série: The Darkest Powers #2

Kdybyste mě potkali před pár týdny, tak byste mě nejspíš popsali jako obyčejnou teenagerku - jako někoho normálního. Teď se můj život navždy změnil a do normálu mám tak daleko, jak jen to jde. Jsem žijící vědecký experiment - nejenže dokážu vidět duchy, ale byla jsem genetiky upravená ďábelskou organizací, která si říká Edisonova skupina. Co to znamená? Pro začátek. Jsem mladá nekromancerka, jejíž síly se vymykají kontrole: dokážu oživit mrtvé, aniž bych se musela snažit. Věřte mi, takovou sílu byste mít nechtěli. Nikdy.
Teď se snažím přežít spolu s mými třemi nadpřirozenými kamarády - šarmantním čarodějem, cynickým vlkodlakem a rozladěnou čarodějkou - a musíme najít někoho, kdo nám dokáže pomoct, než nás Edisonova skupina najde. Nebo při té snaze zemřít.

Život Chloe Saundersové se v posledních pár týdnech značně zkomplikoval - nejenže zjistila, že je něco, čemu se říká nekromancer a dokáže mluvit s mrtvými (a dokonce je i oživovat), ještě k tomu po ní a jejích přátelích ale jde takzvaná Edisonova skupina. Ta stejná skupina, která je geneticky upravila, aby byli silnější, než obyčejní nadpřirození. A to je dělá nebezpečným, není proto divu, že chce Edisonova skupina své experimenty zpět. Chloe, Derek, Simon a Tori jsou proto na útěku. A doufají, že najdou někoho, kdo jim bude schopný pomoct.

Chloe mám jako opravdu hodně ráda. Není to jedna z těch ostřílených holek, které by vždy věděly, co dělat a byly kdovíjak statečné - myslím, že Chloe je právě ten opak. Přece jen ale dělá vše, co může a snaží se před nějakými těmi situacemi neutíkat, a to se mi na ní rozhodně líbí. Navíc to není jedna z těch hrdinek, u kterých bych nedokázala pochopit, proč co dělají a rozhodně uměla přemýšlet dřív, než udělala něco úplně idiotského. Rozhodně je to jedna z mála hrdinek, na které mi vůbec nic nevadilo. Většinou totiž nějaké ty výtky mám, ale Chloe prostě zbožňuju.

Co se dalších postav týče, tak musím říct, že zatímco minulou knihu jsem měla Simona i Dereka ráda tak nastejno, v téhle se moje sympatie o trochu víc naklonili na stranu Dereka. No vážně, kdo by neměl rád tohohle výbušného vlkodlaka? - Ano, uznávám, má trochu temperament, ale objevuje se jen, když chrání ty, co mu jsou blízcí, což dokážu pochopit. Simona jsem ale pořád měla ráda, rozhodně je to super kluk. A jeho bratrský vztah s Derekem je určitě jednou z nejlepších věcí v téhle knize. Celkem jsem si oblíbila i Tori, i když mě místy pořád dokázala značně vytočit, ale hádám, že nikdo není dokonalý.

Celkově se mi druhý díl líbil asi o krapet míň než ten první (ačkoliv mé hodnocení zůstává stejné) narozdíl od prvního dílu se toho tam až zas tolik nedělo, naše hlavní čtverka spíš jen utíkala a nezbylo zas tolik času na to, aby se nějak postavili záporákům. I tak mě ale druhý díl pořád bavil a já se od něj nedokázala odtrhnout, dokud jsem ho celý nedočetla. Nebylo tam tolik akce jako v předchozím, pořád ale tam bylo mnoho zajímavých dějových linek a otázek, na které chce člověk odpovědi, což mě osobně jen nutilo číst dál a v některých případech i přemýšlet, co se s nějakými postavami stalo a zda jsou vlastně vůbec naživu nebo ne.

Tohle je rozhodně série, kterou si nesmíte nechat ujít - čiší z ní menší originalita, hlavní hrdinka je rozhodně jedna z těch, kterou byste si mohli oblíbit a určitě jsou to jedny z těch knih, které vás nutí číst dál a dál až dokud zde není co na čtení a i potom toužíte po něčem víc. Já osobně už se nemůžu dočkat, až se konečně dostanu k poslednímu dílu této série. Nechť Chloe a Derek skončí spolu, amen.