neděle 3. března 2013

Recenze: Foretold

Autorka: Jana Oliver
Knižní série: The Demon Trappers #4

Riley čelí poslední bitvě za lidstvo a pro to, aby vyhrála Beckovo srdce - a peklo je jejím nejmenším problémem. Teď, když Riley dokázala (stěží) odvrátit armageddon, tak se vše změnilo. No... většina věcí. Po jejich vášnivém polibku před velkou bitvou na hřbitově se k ní Beck opět chová jako k malé holce, jako by se nic nezměnilo. Zatímco by ho ráda prostě pustila k vodě a dostala se přes něj, Riley přísahala, že se o Becka postará tak, jak se o ni staral on poté, co její otec umřel - ale chystá se toho dostat mnohem víc než s čím počítala. Když je pověřena tím, aby jela s Beckem do jeho rodného města a pomohla mu postarat se o jeho umírající matku, tak se příliš přiblíží temnému a vražednému tajemství, takovému, o kterém se Beck obává, že přinutí Riley ho navždy opustit. Když se rozpoutá chaos, tak Riley může být Beckovou jedinou nadějí na vykoupení... a přežití.

Recenze obsahuje spoilery na předchozí díly.
Riley Blackthorneová to skutečně dokázala - povedlo se jí zabránit bitvě mezi Nebem a Peklem a tím také samotnému Armageddonu. Jenže i kdyby si ráda myslela, že tím to pro ni všehcno končí, tak to ještě není pravda, ani zdaleka. Stále je tu Beck, u kterého musí přijít na to, jak zařídit, aby se jí otevřel. Věci se navíc ještě více zkomplikují, když se padlý anděl Sartael rozhodně postavit svému pánu Luciferovi. Navíc se vrátil Ori, kterému Riley upsala svou duši. A on si taky vybírá svou cenu. Riley je jasné, že ji ještě čeká pořádný boj, než tohle všechno skončí.

Po čtyřech knihách opravdu nevím, co bych k Riley mohla napsat tak nového - pořád je to pro mě opravdu silná a chytrá hrdinka, která se nebojí jít do akce a pořádně tam kdekomu nakopat zadek, což se mi na ní líbí. Její postava si určitě přes ty čtyři knihy prošla opravdu hodně věcmi a značnou změnou a rozhodně je tvrdší, odhodlanější a méně naivnější než na začátku a myslím, že jsem ji měla ještě radši než v předchozích dílech. Byla konečně odhodlaná něco udělat a rozhodnutá, že jí v tom nic nezabrání.

Becka jsem si oblíbila ještě víc než v předchozích třech knihách. Na to, jaké hrbolaté začátky jsem s ním měla, si mě tenhle kluk rozhodně naprosto získal a já jen doufala, že s Riley konečně skončí spolu, protože jinak to snad ani být nemohlo. A taky jsem si celkem oblíbila Simona - ten kluk si koneckonců prošel hodně věcmi a vypadá to,ž e se konečně vzpamatovává a oceňuje, co pro něho Riley udělala, aby ho zachránila. Plusové body, kámo.

Ačkoliv jsem opravdu doufala, že bych poslední knize konečně mohla dát pět hvězdiček, tak mé naděje byly naprosto marné - pravda, čtvrtý, poslední díl, se jim blížil asi nejvíc a já o svém hodnocení musela pěknou chvíli přemýšlet. Jenže problém byl v první půlce knihy - byla celkově nezáživná a zas tolik se toho tam nedělo. Teda, ne že by mě to vůbec nebavilo, ale překněme prostě, že kdyby v tomhle duchu ubíhala celá kniha, tak by to byly hvězdičky tři. Jenže od té půlky už se to značně zlepšilo a příběh mě do sebe dokázal naprosto vtáhnout, až jsem zapomněla kde jsem a kolik je hodin. Navíc je tohle poslední kniha série a já těch pět hvězdiček opravdu chtěla dát. Ale kvůli té první půlce jsem to tak prostě nedokázala cítit.

Tuhle sérií vám přesto můžu rozhodně jen doporučit - hlavníé hrdinka je značně sympatická, dělá chyby a to ji dělá reálnou a dělá z ní někoho, s kým se člověk snad dokáže sžít. Nemluvně o hlavním hrdinovi, který si vás získá buď už na začátku nebo až ke konci, rozhodně se to ale tak jako tak stane. Protože Beck je prostě úžasný a basta. Ani o kdejakou akci rozhodně není nouze - přece jen se tu bojuje se samotnými bytostmi z pekla. A ačkoliv jsem se do téhle série nedokázala nikdy zas tak úplně sžít, tak se přece jen jedná o knihy, které bych hodně lidem klidně doporučila. Že jste sérií ještě nečetli? Tak to je na čase to okamžitě napravit.