úterý 5. března 2013

Recenze: From Bad To Cursed

Autorka: Katie Alender
Knižní série: Bad Girls Don't Die #2

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Alexis je ta poslední holka, od které byste očekávali, že prodá svou duši. Už tak má vše, co potřebuje - roztomilého přítele, tu dokonalou nejlepší kamarádku a malou sestru, která se konečně uzdravuje poté, co byla posedlá zlým duchem a následně hospitalizována.
Alexis je nadšená, kdyžse její sestra přidá k jednomu klubu; noví přátelé jsou přesně to, co Kasey potřebuje. Je to ale skutečně divné, jak rychle se holky v Klubu slunečního svitu přeměňují z trapných a antisociálních na úžasné a populární. Alexis se bry dozví, že holky odříkali slib zdánlivě laskavému duchovi jménem Aralt. Alexis a její kamarádka Megan se bojí, že do toho Alexis zase spadla a proto se rozhodnou, že klub samy vyšetří tak, že se k němu přidají. Nejdřív se jejich spojení s Araltem zdá být neškodné. Alexis vymění své růžové vlasy a pankáčské oblečení za obyčejný vzhled a rychle zjistí,ž e si užívá svou nově nalezenou eleganci a úspěch.
místo toho, aby bojovala s nadpřirozenými věcmi, si dokáže Alexis stěží vybavit, proč se ke klubu vůbec přidala. Určitě to nebylo proto, aby zničila Aralta... Proč by ublížila někomu, kdo jí toho dal tolik a na oplátku toho žádal opravdu jen málo?

Recenze může obsahovat spoilery.
Alexis se po událostech z předchozí knihy, když její sestra skončila poté, co byla posedlá duchem, v psychiatrické nemocnici, stále snaží dávat její život dohromady. Naštěstí jí s tím pomáhá její úžasný přítel Carter a nejlepší kamarádka Megan - poté je ale Kasey z nemocnice konečně propuštěna a Alexis si musí opět zvykat na to, že ji má ve svém životě. A když se Kasey přidá k novému klubu ve škole, jehož členky se zapřísáhly duchovi jménem Aralt, tak považuje za svou povinnost, aby klub prošetřila a případně z té šlamastyky Kasey vytáhla. Jenže Aralt toho dává skutečně hodně a i Alexis se brzy ocitne v jeho spárech.

Musím říct, že mi přijde, že se Alexis od poslední rozhodně změnila. Což není nic zvláštního - vždyť koho by to, co se jí stalo, nezměnilo. A podle mě jen k lepšímu - měla jsem dojem, že se ke Kasey chová o trochu lépe a rozhodně se v ní projevila ta sesterská oddanost, která jí minulou knihu jaksi chyběla a za což jsem ji taky kritizovala. V téhle knize si mě ale určitě získala o trochu víc, ačkoliv byla polovinu času pod jakýmsi vlivem ducha, díky čemuž taky dělala nějaké věci, za které bych se nestyděla ji vyliskat, například ohledně Cartera. Musím říct, že se mi jejich vztah líbí - Carter není nějaký bad boy, který by začal mít o Alexis najednou zájem, právě naopak - je to naprosto milý kluk, který má Alexis opravdu rád, což knize jen dodalo, protože po všech těch bad boyech je tohle svým způsobem originální.

Druhé díly to skutečně nemají nikdy lehké - většinou bojují o své místo mezi skvělým rozjezdem a šokujícím koncem a fungují spíše jako taková výplň, než se dostaneme k tomu skutečnému vyvrcholení. A From Bad to Cursed rozhodně jednou takovou typickou prostřední knihou rozhodně je. Určitě se mi o krapet víc líbil předchozí díl - převážně proto, že se první čtvrtinu knihy snad nic moc nedělo a já měla obavu, že budu po rpvním díle z tohohle skutečně zklamaná. Nakonec se ale naštěstí opět vyhoupl a já si mohla jen oddechnout.

Co se přiznám, tak se většinou těhle typů knížek, kdy je hrdinka něčím posedlá nebo se nějak změní a začne vyvádět úplně hlouposti, děsím. Nedokážu to vysvětlit, ale tohleto já prostě nemám ráda - a proto jsem taky měla z knihy značné obavy ještě předtím, než jsem ji vůbec začala číst. Nakonec ale můžu říct, že to pro mě autorka napsala skutečně dobře a já si čtení o Alexiném vnitřním boji s Araltem i navzdory počátečním pochybám dokonce skutečně užívala.

Jak už jsem psala, svým způsobem byl enhle třetí díl taková výplňovka, aby nastínil spíš to, cos e podle anotace má stát ve třetím díle, který snad budu mít brzo možnost si pořídit, až se na book depository objeví v paperbacku a přečíst si ho. Protože to vypadá, že bude skutečně stát za to a já věřím, že mě Katie nezklame, protože její styl psaní je jedním z těch, které se mi opravdu líbí a dokážu si díky němu knihu naprosto užít. Tuhle sérií rozhodně nemůžu než doporučit.

Žádné komentáře:

Okomentovat