sobota 30. března 2013

Recenze: Grave Mercy

Autorka: Robin LaFevers
Knižní série: His Fair Assassin #1

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★★★

Anotace:
Proč být ovce, když můžete být vlk?
Sedmnáctiletá Ismae uteče od brutality jejího dohodnutého sňatku do ptočiště, které poskytuje klášter svatého Mortaina, ve kterém sestry stále slouží starým bohům. Zde se dozví, že ji samotný bůh smrti obdařil nebezpečnými dary - a násilný osud. Pokud si vybere, že zůstane v klášteře, tak bude vycvičena jako nájemná vražedkyně a stane se služebnicí Smrti. Aby se chopila svého nového života, tak musí ničit životy ostatních.
Ismaein nejdůležitější úkol ji zavede přímo k Nejvyššímu dvoru Bretaně - kde zjistí, že je až žalostně nepřipravená - ne jen vůči smrtelným hrám plných intrik a velezrad, ale i na ty nemožné volby, které musí učinit. Protože jak může vykonat pomstu Smrti na cíli, který, navzdory její vůli, ukradl její srdce?

Recenze může obsahovat spoilery.
Ismae to nikdy neměla v životě lehké. Jako malou se ji snažila její matka pomocí jedu vypudit ze svého těla - jenže jed nezabral, na Ismae to zanechalo ošklivou jizvu a díky tomu byla označena jako dcera boha Smrti, Mortaina. A když její matka umřela, tak to se svým otcem rozhodně neměla lehké - prakticky se o ni vůbec nezajímal a nakonec jí zařídil sňatek s mužem, který si ji koupil. Když už si ale Ismae myslela, že celý život bude muset snášet utrpení, které by jí její nový manžel připravil, tak se objeví lidé, kteří jí nabídnou, aby s nimi šla do kláštera svatého Mortaina. Tam se dozví, že se může stát jednou ze služebnic Smrti - zabíjet lidi podle Jeho vůle. A protože už má dost cítění se naprosto bezmocně, tak přijímá. Jenže potom dostane úkol, který pro ni pomalu, ale jistě, začíná měnit vše...

Na tuhle knihu jsem se značně těšila - přece jen, nájemná vražedkyně? Děj zasazen v historické době? Tohle byla kniha, kterou jsem si rozhodně musela přečíst. A co můžu říct rovnou je to, že jsem absolutně nelitovala.

Ismae jsem si oblíbila - rozhodně nikdy nenechala, aby s ní lidi jednali jen tak, jak chtěli a snažila se, aby bylo jakžtakž po jejím i v nějaké té bezvýchodné situaci. Její chování mi nepřipadalo nijak iracionální nebo hloupé - sice jsem si místy říkala, že je k některým věcem trochu slepá, na druhou stranu to ale patřilo k vývoji postavy (který byl zvládnut opravdu dobře) a já k ní celkově skutečně nemám žádné výhrady. Byla dobrá v tom, co dělá, ale bylo to podáno tak dobře, že mi vůbec nepřipadala jako nějaká Mary Sue, což je vždy plus.

Opravdu se mi líbilo i to, že jsme měli možnost poznat i ostatní postavy a já rozhodně neměla pocit, jako bych nikoho z těch ostatních ani vůbec neznala, právě naopak - rozhodně byli důležitou součástí v knize a já si mnoho z nich značně oblíbila. Nejvíce z nich asi přirozeně Gavriela Duvala, u kterého mi chvíli trvalo, než si mě tak úplně získal, nakonec se mu to ale se vší parádou podařilo a já rozhodně doufala, že se s Ismae dají dohromady. I jeho dva přátele jsem si za tu krátkou dobu stačila oblíbit, ačkoliv se v knize nevyskytovali zas tak často, jak bych ráda.

Z téhle knihy jsem byla opravdu nadšená. Jakmile jsem ji začala číst, tak jsem nedokázala přestat. Líbilo se mi všechno - postavy, zápletka, celkový děj, to, jak se všechno vyvinulo. Kdo je ten záporák mi sice bylo jasné pravděpodobně už někde v půlce knihy, můj dojem z ní to ale naštěstí nezkazilo - na to v ní bylo skutečně hodně plusových věcí. Musím říct, že jsem nečekala, že by si mě mohla takhle získat - ale stalo se a já jsem opravdu ráda, že jsem se k ní dostala. Měla všechno - akci, nějakou tu romanci a hlavně mě skutečně neuvěřitelně bavila.

Musím říct, že se skutečně jedná o jednu z nejlepších knih, co jsem tento rok četla a skutečně ji nemůžu nic než doporučit a osobně se opravdu těším na druhý díl, který má vyprávět příběh zase někoho jiného - což je jen dobře, protože ten Ismaein se podle mě už skutečně uzavřel.

4 komentáře:

  1. S touhle sérií do mě pořád hustí Anya, abych ji zkusila :D

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, až já si na ni jednou udělám čas :D to spíš zamrzne peklo :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat