středa 11. ledna 2012

Recenze: Eon - Znovuzrození dračího oka

Autorka: Alison Goodman
Knižní série: Eona #1
 
Čteno v: Češtině
Hodnocení: ★★★★★

Česká anotace:
Dvanáctiletý Eon prochází už několik let intenzivním výcvikem. Jeho studia dračí magie založené na asijské astrologii zahrnují dva druhy schopností: šerm a magii. Eon spolu se svým mistrem doufá, že bude vybrán jako dračí oko – učedník jednoho ze dvanácti energetických draků štěstěny.
Avšak Eon má nebezpečné tajemství. Ve skutečnosti je to Eona, šestnáctiletá dívka, která studuje v přestrojení, aby se mohla stát dračím okem. Neboť ženám je dračí magie zapovězená. Kdyby někdo zjistil, co skrývá, čekala by ji jistá smrt.
Když začne hrozit, že její tajemství vyjde na světlo, octne se dívka se svými přáteli ve vážném nebezpečí uprostřed vražedného boje o císařský trůn. Eona musí najít sílu a vnitřní schopnosti, aby mohla bojovat proti těm, kdo jí chtějí vzít nejen její magii, ale i život.


Recenze může obsahovat spoilery.
Abych byla upřímná, od Eona jsem toho zpočátku moc neočekávala, což mi dalo prvních pár stránek za pravdu. Kniha se odehrává z pohledu dívky Eony, která se vydává za chlapce Eona, aby se mohla stát učněm dračího oka. Příběh se mi zdál celkem průměrný a nedávala jsem si moc naděje, že mě to nějak zaujme. Že jsem se ale mýlila.

Eona se mi jako hlavní hrdinka nijak neprotivnila a přišla mi celkem sympatická. Už od brzkého věku byla svým mistrem nucena chovat se jako chlapec, jen aby se mohla stát kandidátem na titul dračího oka. Život se s ní rozhodně nemazlil, své rodiče nikdy nepoznala a jednu chvíli byla i nucena pracovat na solné farmě, ale ona nedovolila, aby ji to položilo a i přes své zranění se snažila, jak nejvíc mohla, což z ní podle mě dělá velmi silnou osobnost.

Oblíbila jsem si i Ryka a paní Delu, svým způsobem jsem si také neuvěřitelně oblíbila Kyga, ano, opravdu.  Naopak jsem už od počátku neměla ráda pana Ida, který se mi více hnusil, stejně tak Eonina mistra, který mi už od samého počátku nepřišel jako někdo, komu bych já věřila. Celkově se mi ovšem provedení postav zamlouvalo. Koneckonců jsou to hlavně ony, co tvořily příběh. A tyhle ho vytvořily neskutečně zajímavým.

Hned poté, co jsem se dostala přes počáteční nejistotu, jsem se od knihy skutečně nedokázala odtrhnout. Některé věci byly i předvídatelné, převážně to, že si Eonu vybrala Zrcadlová dračice, to musel tušit snad každý, celkem ovšem Alison vytvořila skutečně báječnou knihu, s báječným příběhem, skvělou hlavní hrdinkou a pořádným napětím,  která mě chytla a jen tak nepustila.

Nemyslím, zda mám Eonovi co vytknout. Celá kniha pro mě byla divokou jízdou, ze které jsem rozhodně nechtěla vystoupit, bohužel jsem ovšem musela a to hodně brzy. Opravdu na mě zanechala velký dojem, už po přečtení jsem o knize musela několik dní přemýšlet a nedokázala jsem ji pustit z hlavy, byla jsem doslova zoufalá přečíst si druhý díl. Původně jsem sice uvažovala, že bych jí za pomalý začátek tu hvězdičku odebrala, ale víte vy co? Ani náhodou.

2 komentáře:

  1. Ta knížka se mi líbila, souhlasím s tebou v recenzi :) i když podle obalu vypadá pofidérně, obsah skutečně překvapí a zaujme.

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, ten začátek moc napínavý nebyl. Nicméně byl to rozjezd, tak co se dá čekat. Někdo by mohl vytknout u knížky i otevřený konec, ale ten mi nevadil. Stejně jako ty, jsem knihu nemohla pustit z hlavy, moc se mi líbila..
    Lijako

    OdpovědětVymazat