sobota 14. ledna 2012

Recenze: Eona - Poslední dračí oko

Autorka: Alison Goodman
Knižní série: Eona #2

Čteno v: Čeština

Další pohnuté osudy statečné dívky Eony, adeptky dračí magie v zemi zasažené válkou. Po odhalení svého tajemství, které se trestá jedině smrtí, se ocitá na útěku před armádou uzurpátora Sethona, který se zmocnil násilím trůnu a za každou cenu hodlá uskutečnit svoje temné záměry.
Má-li v zemi opět zavládnout mír, musí Eona najít právoplatného císaře Kyga a magický černý foliant, aby mu pomohla získat zpátky trůn. Jako dračí oko se však sama stává hrozbou pro svůj lid, neboť nikdo neví, že nemá pod kontrolou svoji sílu. Zoufalá Eona je nakonec nucena uzavřít smlouvu s dávným nepřítelem, který může všechny vyhubit.

Recenze obsahuje spoilery k prvnímu dílu a může je obsahovat i k tomuhle.
Druhý díl navazuje na ten první, kdy Eona odhalila jak svou pravou totožnost, tak objevila i totožnost svého draka, neboli dračice a velkopán Sethon se násilně zmocnil trůnu. Eona se tímto přidala k odboji, který chce dosadit Kyga zpátky na trůn. Stále to ovšem nemá nijak lehké, protože kromě zmizelého císaře se také nemůže spojit se svou dračicí bez toho, aniž by proti sobě poštvala zbylých 10 draků, kteří přišli o své Dračí oči.

Eona to nemá nijak lehké. Její přítel Ryko umírá a poté, co se jej pokusí svou dračí silou vyléčit, způsobí smrt několika vesničanů. Její jediný problém to ovšem není. Eona začíná objevovat informace o své pramáti Kinře, které nejsou zas tak pozitivní a také je zmatená ze svého vztahu nejen s Kygem.

Když už jsme u toho, můžu jen říct, že mám prostě ráda Kyga? Ano, některé jeho akce nebyly zrovna mírumilovné, ale uvnitř to podle mě je opravdu dobrý člověk a já si ho skutečně hodně oblíbila, mnohem víc, než ostatní postavy, které jsem měla taky ráda. Hodně mě ale občas zarážely některé Rykovy akce. Já sice chápu, že to pro něj muselo být v jeho situaci těžké, ale to, jak se občas choval k Eoně, od něj bylo hnusné. Nutno dodat, že můj odpor k Idovi po celou knihu přetrvával. Ano, já ho prostě nesnáším.

Opět se mi celá kniha hrozně líbila, Alison mě pořád držela napnutou jak kšandy (nebo to bylo způsobeno už jen tím samotným faktem, že tu Eonu vůbec čtu?) a já si užívala každou stránku a ačkoliv jsem se nemohla dočkat zjištění, jak to vše skončí, tak jsem zároveň nechtěla, aby kniha vůbec skončila. Sethon byl skutečně dobrý záporák a člověk ho vážně musel nesnášet za vše, co dělal. I kdyby to bylo jen držení tužky.

Snad ani nemusím říkat, jak moc jsem se na tuto knihu těšila. Po přečtení prvního dílu jsem byla maximálně nedočkavá přečíst si i ten druhý díl a vůbec nepochybovala, že bude stejně úžasný, ne-li ještě lepší, jak díl první. Rozhodně jsem se nepletla. Alison opět dokázala vytvořit ohromnou knihu s báječným příběhem, úžasnými postavami a taky parádními záporáky. Můžu s čistým srdcem říct, že se mi série Eona zaryla pod kůži a po přečtení druhého dílu jsem se pro sebe musela ještě pěkných pár minut pořádně usmívat. Jediná vada téhle série je, ačkoliv byla její délka perfektní, že prostě skončila příliš brzy. A jak já ten konec nechtěla.