neděle 22. dubna 2012

Posuď knihu podle obalu #9

 Týdenní meme z dílny Syki.
Cílem je každou neděli zveřejnit jednu knihu a ohodnotit její obálku.


Název knihy: The Forsaken
Autorka: Lisa M. Stasse

Anotace:
Jako posloušný sirotek státu U.N.A. (superstát, který byl kdysi Spojenými státy, Kanadou a Mexikem) se Alenna už v brzkém věku naučila zapadnout do davu a být zticha - není divu, když policieodvedla její rodiče. Ale Alenna si nemůže pomoct a vyčnívá když neprojde testem, kterého se musí účastnit všichni šestnáctiletí: Ten test ukazuje, že má vysokou kapacitu pro brutální násilí a proto je poslaná na Kolo, ostrov, kde skončí všichni, co by byli kriminálníky. Očekávaná délka života vězňů na Kole je jen dva roky, ale ve špinavých, násilných a chaotických podmínkách se to zdá být mnohem déle, zvlášť když je Alenna nucena se vypořádávat s občanskými válkami o vlastnictví země a přístroji, které unášejí děti z jejich provizorních domovů. Jsou zoufalí a proto ona a další vězni vymyslí možná smrtelný plán jak utéct z ostrova. Přežít se může zdát být nemožné, ale Alenna je přesto odhodlaná toho dosáhnout.



Co si myslím já:

Na tuhle obálku jsem narazila teprve dnes a musím říct, že mě opět jednou okamžitě zaujala, už jen z toho důvodu, že jsem vlastně ani doopravdy nevěděla, co bych o ní měla říct. A že já toho obvykle najdu na mluvení hodně.
Musím říct, že obálka je celkově značně... zajímavá, taková futuristická, dalo by se říct. Hodně se mi líbí použité písmo, je zase jednou takové trochu originální a jiné než jaké vídáme na jiných obálkách a navíc podle mě dokonale ladí se zbytkem obálky, protože taky vypadá tak jakoby... strojově, nebo jak bych to řekla. Unikátně. Stejně jako ta barva, do které je obálka spíše laděná, takže na ní nenajdeme žádné syté barvy, což se mi líbí i vzhledem k tomu, že ani anotace není zrovna, jak to říct, veselá.
Samotná postava, nebo spíše hlava, taky stojí za pozornost. Člověk musí uvažovat, jakou má ten satelit s dějem v knize spojitost (a pokud ji vůbec nějakou má) a musím říct, že mně se i líbí takové ty čáry, které jakoby dokreslují ten obličej. Celkově se rozhodně jedná o obálku, která zaujme, alespoň teda v mém případě.

Žádné komentáře:

Okomentovat