sobota 11. srpna 2012

RC Recenze: Hlouběji do podzemí

Autoři: Roderick Gordon a Brian Williams
Knižní série: Podzemí #2

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 464
Překlad: Dušek Zdík, Ph. D.

Česká anotace:
Tam, kde se Will nachází právě teď, by nechtěl být nikdo z nás. Důlním vlakem proniká hlouběji do útrob Země, kde se svým bratrem Calem a kamarádem Chesterem pokračuje v pátrání po zmizelém otci. Na vlastní kůži zjišťují, že v neznámých Hlubinách číhá nebezpečí doslova na každém kroku. Prchají před krutými Styxy vedenými Rebeccou, kteří se co nevidět chystají spustit svůj dlouhodobý plán s nedozírnými následky pro všechny lidi na Povrchu...

Stručný děj
Poté, co se Will s Calem i Chesterem ocitli v Důlním vlaku, který je vede stále hlouběji do Země, se chlapci snaží jen o jediné - přežít. Život v hlubinách rozhodně není procházka růžovou zahradou, což oni sami poznají. Jenže stejně jako jsou všichni rozhodnutí přežít, je Will odhodlaný najít svého otce, kvůli kterému se v Podzemí vůbec ocitl. Jenže jejich cesta rozhodně není jednoduchá, zvlášť, když začnou mít za patami Styxe, kteří jim jsou každým krokem blíž, a Will musí mnohdy myslet na mnohem důležitější věci, než na to, proč se sem v prvním případě vůbec dostal.

Kolem a kolem
Zatímco v předchozím díle jsem si celkem oblíbila jak Willa, tak Chestera, tak v tomto mě naopak oba opravdu štvali, každý svým způsobem. Měli sice své chvilky, potom udělali něco, čím si to u mě zase pokazili. Ani Cala jsem nebyla schopná si nijak oblíbit.
V tomto díle jsme se setkali i se Sárou, matkou Willa a Cala a to už od samotného začátku. Ta se mi na tom začátku taky značně zamlouvala, ani ji jsem ale v průběhu knihy nakonec neměla nijak v oblibě. O Rebecce, o které jsme se toho v knize zase o trošku víc dozvěděli, ani nemluvím. Na malou holku je teda pořádně krutá. Musím říct, že jediné postavy, které jsem si v tomto díle jakžtakž oblíbila, byli noví 'příchozí', Drake a Elliott.

Hlavně pozor na Styxe
I když se mi v průběhu knihy stačila znelíbit hned půlka hlavních postav, tak mě druhý díl přece jen bavil o něco více, než ten první. Pořád v knize sice přetrvával takový, dalo by se říct zvláštní, styl psaní autorů, do kterého jsem měla trochu potíže se dostat, postupem knihy už jsem si ale zvykla a byla jsem schopná si ji místy opravdu užít, převážně tedy na tom konci, kde se toho odehrálo opravdu hodně. Musím říct, že ti Styxové jsou opravdu proradní a rozhodně tvoří dobré záporáky, převážně teda ta Rebecca. Děj byl taky, až na pár míst, nepředvídatelný a člověk často nevěděl, co se bude dít dál.

Překlad
Stejně jako v předchozím díle se mi překlad opravdu líbil. Styl psaní autorů se mi sice zrovna nezamlouval, ale i tak musím pochválit, že vynikl i při tom překladu.
Shrnutí a hodnocení
Ani s druhým dílem se tahle série nezařadila mezi jedny z mých oblíbených. Myslím, že do toho má ještě přece jen daleko. I tak se mi ale tento díl rozhodně líbil o něco víc než ten předchozí a já mu proto dávám 4 hvězdičky, které jsou takové slabější převážně snad kvůli nedostatku sympatických postav, přece jen si je kniha ale zaslouží. Události rozhodně nabraly zajímavý spád a pokračování vypadá víc než zajímavě.

Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat